Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:24:24 GMT

ورود محموله سرم تزریقی؛‌ به‌زودی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۳۲۹

ورود محموله سرم تزریقی؛‌ به‌زودی

 دکتر کیانوش جهانپور درباره کمبود سرم تزریقی، گفت: با توجه به این‌که یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش‌بینی کاهش نسبی تولید انجام شده بود و  از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم از کشورها انجام شده بود که متاسفانه با توجه به گرفتاری شدید این کشور در همه‌گیری کووید_۱۹، از خروج این محموله ممانعت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به‌زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه بر این سرم‌های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند. فعلاً داروخانه‌های بیمارستانی این سرم‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

جهانپور تاکید کرد: محموله خریداری شده هم ظرف یکی دو روز آینده به میزان کافی وارد کشور خواهد شد و بعد از آن مازاد بر نیاز بیماران بستری و مراکز درمانی، در شبکه داروخانه‌ای کشور هم توزیع می‌شود.

جهانپور درباره آغاز ثبت‌نام بیماران دیابتی برای تزریق واکسن کرونا در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، گفت: بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی و بیماران دیابتی هم با اولویت بیماران دریافت‌کننده انسولین اعم از قلمی و ویال که تشکیل پرونده داده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت هستند،  از شب ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ثبت‌نام‌شان در سامانه Salamat.gov.ir آغاز شده و می‌توانند ثبت‌نام کنند تا نوبت‌دهی برایشان انجام شود.

بنا بر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، وی گفت: بیماران دیابتی دریافت‌کننده انسولین که قبلا در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند لیست ۱۰۰۰ مرکز درمانی دیابت سراسر کشور را از وب‌سایت https://rda.behdasht.gov.ir مشاهده و به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: دیابتی ها واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناسی، از روزهای سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) یا چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود موج بارشی جدیدی به کشور همراه خواهیم بود که با وقوع بارش‌های خوب در بسیاری از نقاط نیمه غربی کشور همراه خواهد شد.

همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گزارش مهر، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

کد خبر 6088847 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه شنبه
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه