Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:42:07 GMT

بیش از ۶۰ درصد پسرهای ۲۰ تا ۳۰ ساله در ایران مجردند!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۶۸۲

بیش از ۶۰ درصد پسرهای ۲۰ تا ۳۰ ساله در ایران مجردند!

بیش از ۶۰ درصد پسرهای ۲۰ تا ۳۰ ساله در ایران مجرد هستند؛ این یعنی بیش از ۵ میلیون پسر ۲۰ تا ۳۰ ساله زندگی مجردی داشته و رویای تشکیل خانواده را در سر دارند؛ یعنی دولت سیزدهم رسالت سنگینی در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج دارد! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آمارهای موجود، بیش از 60 درصد پسرهای 20 تا 30 ساله در ایران مجرد هستند؛ این یعنی بیش از 5 میلیون پسر 20 تا 30 ساله زندگی مجردی داشته و رویای تشکیل خانواده را در سر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، آمار جوانان 15 تا 29 سال کشور که در سرشماری سال 1390،‌ 23 میلیون و 700 هزار نفر شمارش شده بود، در سال 1395 به 20 میلیون و 50 هزار نفر کاهش و در سال 99 به 17 میلیون و 827 هزار نفر رسیده که یک آمار کاهشی است؛ در خصوص، سالمندان بالای 60 سال، آمارها نشان می‌دهد که در سال 1390، 6 میلیون و 205 هزار نفر سالمند داشته‌ایم که در سال 1395 به 7 میلیون و 414 هزار نفر و در سال 1399 به 8 میلیون و 542 هزار نفر افزایش پیدا کرده است، به‌عبارتی در سال 99 سهم سالمندان بالای 60 سال 10.2 درصد از جمعیت کل کشور برآورد شده است و ما از مرز 10 درصد عبور کرده‌ایم! رشد جمعیت سالمندان هم 3.62 درصد برآورد شده است.

 با تعویق در وقوع ازدواج، یکی از نیازهای فطری نسل جوان بی‌پاسخ می‌ماند و تبعات ناخوشایند فردی و اجتماعی بسیاری را به دنبال می‌آورد؛ پیدایش یأس و ناامیدی و بالاخره افسردگی، بروز خلاء عاطفی و احساس تنهایی و همچنین گسترش فساد و فحشا از جمله تبعات نامطلوب تعویق در وقوع ازدواج است که در حال حاضر به یک هشدار جدی اجتماعی تبدیل شده است؛ افزایش بیش از حد سن ازدواج باعث سرخوردگی‌های عاطفی و روانی در فرد می‌شود که حتی افزایش توانمندی‌های فرد هم نمی‌تواند این سرخوردگی‌ها را درمان کند. 

افزایش جوانان مجرد در سن ازدواج به این معنی است که دولت تدبیر و امید در طول 8 سال هیچ اقدام موثری را برای ازدواج جوانان انجام نداده است؛ 8 سال جوانی از بهترین سال‌های عمر انسان است که با ازدواج می‌تواند پربار و سازنده شود؛ از طرفی بی‌توجهی به تشکیل خانواده جوانان در دو دولت اخیر، یعنی دولت سیزدهم رسالت سنگینی در ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج دارد!

فیلم/ داستان فاجعه جمعیتی کشور را در 4 دقیقه ببینید!برای نجات کشور "دولت و مردم" باید آخرین فرصت "پنجره جمعیتی کشور" را جدی بگیرند!استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی با بالاترین درآمد سرانه "کمترین میزان فرزندآوری" را دارند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبک زندگی ایرانی اسلامی فرزندآوری خانواده ازدواج سبک زندگی ایرانی اسلامی فرزندآوری خانواده ازدواج هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا ابراهیمی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته ازدواج برگزار شد، با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی جوانان دستگاه‌های دولتی و عمومی باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند گفت: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

وی اظهار داشت: ترویج ازدواج اسان یک ضرورت است که لزوم ورود بیشتر و جدی تمامی نهاد‌ها و ادارات را دارد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج عنوان کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین امر ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و یا مسکن زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی اضافه کرد:مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

سجاد بیرامی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج ورزش و جوانان استان مشاوره رایگاه پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج امسال از ۱۹ تا ۲۵ خرداد با برگزاری برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد اظهار داشت:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است، را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

 وی افزود بر همین اساس، سامانه‌ای طراحی شده که طی آن، خدمات ارزان به جوانان در شُرُف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و ... می‌باشد و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد

بیرامی اضافه کرد؛ برای توسعه عرصه جوانان، نیاز داریم گه تمام دستگاه‌ها پای کار باشند و انتظار داریم رسانه‌ها و خبرگزاری در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، اثر گذاری داشته و مسئولان را یاری دهند

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال بنا داریم در ۱۷ شهرستان استان جشن‌های وصال را برگزار کنیم.

بیرامی اضافه کرد:با همکاری سمن‌های مربوطه و همکاران اداره کل، توانستیم سال گذشته رتبه اول کشور را در برپایی جشن‌های وصال کسب کنیم.

دیگر خبرها

  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است