Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@21:38:32 GMT

رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۷۲۳

رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست

به گزارش ایرنا، امروز (سه‌شنبه) فینال مسابقه دو ۴۰۰ متر بامانع مردان المپیک توکیو برگزار شد و کارستن وارهولم از نروژ با زمان شگفت‌انگیز ۴۵ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه به مدال طلا رسید و رکورد جهانی جدیدی در این ماده ثبت کرد. وارهولم حدود یک ماه پیش رکورد ۴۰۰ متر بامانع جهان را پس از ۲۵ سال شکسته و به ۴۷ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا و در مسابقه امروز با نمایشی دیدنی، این رکورد را ۷۶ ثانیه ارتقا داد.

این دونده ۲۵ ساله که مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را هم در کارنامه دارد، رکورد المپیک را هم شکست. رکورد پیشین المپیک در اختیار کوین یانگ از آمریکا بود که در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به ثبت رسیده بود.

پس از وارهولم، رای بنجامین از آمریکا با رکورد ۴۷ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت. بنجامین هم توانست از رکورد پیشین جهان عبور کند ولی از بدشانسی او بود که رقیبی چون وارهولم داشت تا سهم این ورزشکار ۲۳ ساله فقط مدال نقره باشد. آلیسون دوس‌سانتوس از برزیل هم با ۴۷ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه و با وجود عملکرد عالی خود، در رقابت با دوندگان آماده‌ای چون وارهولم و بنجامین به مدال برنز رسید.

امروز فینال پرش طول زنان نیز برگزار شد. مالایکا میهامبو از آلمان که تا آخرین پرش خود در رده سوم قرار داشت، در پرش پایانی رکورد ۷ متر را ثبت کرد و مدال طلا را به چنگ آورد. بریتنی رسه از آمریکا و اسه برومه از نیجریه هم هر ۲ با رکورد ۶ متر و ۹۷ سانتی‌متر به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

در مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو تاکنون مدال‌های ۱۵ ماده توزیع شده است و ایتالیا با ۲ طلا، آمریکا با یک طلا، ۵ نقره و یک برنز و جامائیکا با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز موفق‌ترین کشورها در این مسابقات هستند.

عصر امروز فینال پرش بانیزه مردان و پرتاب نیزه، ۲۰۰ متر و ۸۰۰ متر زنان برگزار خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو نروژ آلمان آلمان المپیک توکیو دوومیدانی نروژ صدم ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد

نعمتی مقدم مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا (ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی هستند، بیان کرد: به برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: مدال آوران با اهدای مدال‌های خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است