Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هرمزگان که سال ها از نظر امکانات زیرساخت درمانی در زمره استان های محروم کشور بوده در حال حاضر با وجود اضافه شدن تخت های بیمارستانی پس از شیوع کرونا، همچنان در زمره استان های قعرنشین و فاصله دار با میانگین کشوری در دارا بودن تخت بیمارستانی قرار دارد.

طبق گفته حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، روز گذشته ۱۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و با این آمار، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۷۱۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرشیدی با بیان اینکه با بستری شدن ۳۰۰ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۱۶۲ نفر رسیده؛ اظهار کرد: از مجموع بستری ها، ۱۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده کرونا با کمبود برخی داروهای کرونایی مواجه هستیم که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای رفع این مشکل از طریق وزارتخانه درحال پیگیری است.

از طرفی به دنبال کمبود شدید پرستار در بیمارستان های استان هرمزگان، از شب گذشته در فضای مجازی آگهی برای جذب پرستار از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منتشر و دست به دست می شود. در متن این آگهی آمده است:

" بدینوسیله به استحضار می رساند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان از تمامی پرستاران تلاشگر ( اعم از فارغ التحصیلان جدید، شاغلین و بازنشستگان رشته پرستاری) سراسر کشور به منظور خدمت رسانی به بیماران در بخش های کرونا با شرایط و مزایای ویژه دعوت به همکاری می کند و داوطلبین می توانند در صورت تمایل با شماره موبایل ۰۹۳۹۴۷۱۷۵۰۶ تماس بگیرند.

شرایط ویژه جذب پرستار نیز شامل پرداخت حق الزحمه به صورت ساعتی (به ازای هر ساعت ۵۰/۰۰۰ تومان)، تامین محل اسکان و استراحت در هتل، تامین غذا و میان وعده در سه وعده، تامین سرویس ایاب و ذهاب در سطح شهر تا محل کار و تامین و پرداخت هزینه بلیط رفت و برگشت به شهرستان محل اقامت است.

حال باید دید با این مشکلات که نشان دهنده کمبود و مشکلات زیرساختی تاریخی در بخش درمان هرمزگان است، چه آینده ای را می توان برای کنترل شیوع کرونایی تصور کرد که این روزها با سرعت در هرمزگان می تازد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کادر درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد

ایسنا/یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: یک مرکز مداخله گر در امور درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد.

دکتر «سید کاظم رضوی» افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملپ انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، رضوی از مردم درخواست کرد ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان‌ را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی