Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در سومین جلسه قرارگاه آب، شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی و کارگروه استانی سازگاری با کم آبی افزود:  لازم است همه دستگاه‌های مرتبط استان نسبت به انجام تکالیف خود برای تامین آب برنامه‌های خود را برای سال آتی تا یک ماه آینده اعلام کنند.
وی با تاکید بر تلاش مضاعف تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تامین آب شرب برای مردم در تمامی نقاط استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود ادارات خدمت رسان در بخش آب را یاری کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بهنامجو  تسریع در تکمیل پروژه‌های آبرسانی شهرها را خواستار شد و افزود: ادارات جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و هواشناسی استان نسبت به ارائه برنامه کامل و مبسوط برای مصارف بخش های مختلف آب در سال آتی اقدام نمایند.
استاندار اردبیل همچنین لزوم تدوین برنامه جامع دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: بخش کشاورزی باید در زمینه اصلاح الگوی کشت و تغییر فصل کشت می تواند در راستای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اقدام کند.
وی افزود: در بخش صنعت نیز توجه به سرمایه‌گذاری صنایع مادر که نیاز به آب کمتری دارند در صدور مجوزها مد نظر قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین آب در  استان و به خصوص در شهرهای بزرگ اظهار کرد: با تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال حاضر شاهد کمترین تنش در بخش آب شرب شهرها هستیم.
 عباس جنگی مرنی سه عامل گرمای زودرس، شیوع کرونا و افزایش ساخت و ساز در محدوده شهرها را از اصلی‌ترین عوامل افزایش مصرف آب در بخش شرب عنوان کرد و افزود: در سالجاری این سه عامل باعث شده تا مصرف آب شرب در مرکز استان بطور چشمگیری روند افزایشی داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رعایت الگوی مصرف در بخش های مختلف گفت: برای گذر از وضعیت موجود و عبور از بحران کمبود آب باید از ظرفیت تمامی دستگاه های دولتی استفاده شود.
جنگی مرنی تصریح کرد: طبق پیش بینی‌ها حتی در صورت وقوع بارندگی در پاییز و زمستان امسال با کمبود آب در سال آتی مواجه خواهیم بود که این موضوع لزوم برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی برای سال آتی دوچندان خواهد بود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب و ذخایر سدهای استان در سالجاری ارائه کرد و گفت: به دلیل کمبود بارش ها و افزایش دما در سطح استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی ورودی سدها بوده‌ایم.
 فیروز ندایی بیان کرد: متاسفانه حجم آب در پشت بیشتر سدهای استان علی‌رغم برنامه‌ریزی برای تحویل مقدار پایین آب به بخش کشاورزی را شاهد هستیم و باید همکاری همه جانبه‌ای را در بخش های مختلف انجام گیرد.
در ادامه این جلسه فرماندار اردبیل به نمایندگی از فرمانداران سطح استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیران کل محیط زیست و امور عشایر استان و نمایندگان جهاد کشاورزی و هواشناسی استان نیز گزارشی ارائه کردند.

برچسب‌ها استان اردبیل آب و فاضلاب استانداری اردبیل اکبر بهنام جو  شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل آب و فاضلاب استانداری اردبیل استان اردبیل آب و فاضلاب استانداری اردبیل اکبر بهنام جو شرکت مدیریت منابع آب ایران دستگاه های اجرایی تمامی دستگاه شرکت آب منطقه ای سال آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان