Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، برنامه خونتای حاکم میانمار (حکومت نظامیان) برای برگزاری انتخابات ظرف دو سال نشان می‌دهد که آنها به دنبال خرید زمان هستند و لازم است کشورهای جنوب شرق آسیا فشار بیشتری به آنها وارد آورند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام پیش از نشست وزارتی این هفته میان ایالات متحده و ۱۰ کشور عضو مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا که شامل میانمار هم می‌شود، گفت: کاملا مشخص است که خونتای میانمار می‌خواهد زمان بخرد و جدول زمانی را به نفع خودش طولانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برنامه رهبران آ.سه.آن برای مقابله با این آشوب گفت: بنابراین دلیل بیشتری به دست آمد که آسه‌آن مجبور است در این زمینه شرکت کند و... شرایط اجماع پنج بندی که میانمار هم آن را امضا کرده است، اجرا کند.

این مقام آمریکایی که پیش از آغاز نشست‌های مجازی با مشارکت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان آسیایی خود صحبت کرد، گفت واشنگتن پیشنهاد توسعه همکاری با آسه‌آن به منظور شامل شدن پنج گفت‌وگوی جدید در سطح وزارتی را مطرح کرده است و امید می‌رود این بلوک با آن موافقت کند.

این مقام گفت که یکی از آن حوزه‌ها تغییر اقلیمی است، اما به سایر موارد اشاره نکرد. او گفت انتظار دارد که آنتونی بلینکن جزئیات این طرح را به وزرای آسه‌آن به منظور ادامه حمایت آمریکا از جنوب شرقی آسیا در مبارزه علیه پاندمی کرونا که به سختی این منطقه را درگیر کرده است، ارائه دهد.

به گفته او، بلینکن همچنین آنچه واشنگتن به عنوان نقض‌های حقوق بشری چین در سین‌کیانگ، هنگ‌کنگ و تبت می‌بیند، مطرح خواهد کرد. این مقام در پاسخ به هشدار چین مبنی بر اینکه اگر واشنگتن انتظار همکاری در مسائلی نظیر آب و هوا را دارد، باید تنش‌زدایی کند، گفت: ببینید اگر ما نتوانیم چین را مجبور به همکاری کنیم، می‌توانیم به اشاره به مزیت‌ها ادامه دهیم و خوشبختانه، آنها این را هم امتیاز خودشان می‌بینند که بخواهند با ما در مسائل اقلیمی همکاری کنند.

واشنگتن به دنبال آن است تا با مشارکت بلینکن در نشست‌های منطقه‌ای پنج روزه نشان دهد که دولت بایدن در تعامل با متحدان و شرکایش به منظور مقابله علیه رشد نفوذ چین، جدی است. علاوه بر مذاکرات وزارتی "آمریکا – آسه‌آن"، بلینکن همچنین در نشست‌های مجازی وزراتی شرق آسیا، مجمع منطقه‌ای آسه‌آن، شراکت مکونگ- آمریکا و دوستان ابتکار مکونگ شرکت خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: بلینکن درباره چالش‌های این منطقه و مسائل پیچیده، از جمله کودتا در میانمار که تمام کشورهای آسه‌آن و ثبات این منطقه را تحت تاثیر قرار داده، رایزنی خواهد کرد. او از رهبران آسه‌آن می‌خواهد تا خونتای میانمار را به طرح پنج بندی ۲۴ آوریل ملزم کنند. 

این مقام آمریکایی همچنین گفت که وزیر امور خارجه کشورش هیچ برنامه‌ای برای تماس با وزیر امور خارجه کره‌شمالی که قرار است در نشست آسه‌آن شرکت کند، ندارد. او گفت: انتظار می‌رود وزیر خارجه پیونگ‌یانگ طبق روال گذشته در مجمع منطقه‌ای آسه‌آن حضور داشته باشد اما آنتونی بلینکن قصد ندارد در هیچکدام از موارد با او تماسی داشته باشد.

به گفته این مقام آمریکایی، آنتونی بلینکن همچنین با وزرای آسه‌آن در خصوص چین، دسترسی به واکسن کووید و روابط مردم با مردم رایزنی خواهد داشت. او گفت: بلینکن قصد دارد از نشست ۱۳ ژوئیه برای اشاره به مسائلی که کشورهای جنوب شرق آسیا امروزه با آن مواجه هستند، شامل کووید-۱۹، دسترسی به واکسن، احیای اقتصادی، بحران اقلیمی، ‌وضعیت میانمار و ارعاب چین در دریای چین جنوبی و منطقه مکونگ استفاده کند. او همچنین به امنیت سایبری، اقتصاد دیجیتال، "نقض‌های حقوق بشری چین" و تعهد آمریکا به ارتباط مردم با مردم می‌پردازد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آنتونی بلینکن آسه آن شرق آسیا جنوب شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل گفته که شمال غزه پس از قریب به هفت ماه جنگ در این باریکه به قطحی تمامی عیاری دچار شده که این روند به سمت جنوب این نوار در حرکت است.

به گزارش ایسنا، «سیندی مک‌کین» مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل به جدیدترین مقام بین‌المللی تبدیل شده که گفته قحطی نوار غزه را در برگرفته است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، از مارس ۲۰۲۴ سازمان ملل و دیگر گروه‌ها و سازمان‌های کمک رسان گفته‌اند که قحطی در غزه قریب‌الوقوع است اما هنوز این مساله به صورت رسمی اعلام نشده است.

این مقام برجسته سازمان ملل در مصاحبه‌ای با برنامه «رو در رو با رسانه» شبکه خبری ان.بی.سی که امروز (یکشنبه) منتشر شد، گفت: «این واقعا وحشتناک است. قحطی تمام عیاری در شمال باریکه غزه وجود دارد و این روند دارد به سمت جنوب این باریکه حرکت می‌کند.»

مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل خاطرنشان کرد، یک آتش بس و همینطور ارسال کمک به غزه از طریق مسیرهای زمینی و دریایی به شدت مورد نیاز است.

غیرنظامیان در شمال باریکه غزه دسترسی به کمک ندارند و به دلیل تشدید درگیری‌ها خودشان را مخفی می‌کنند. نرخ دقیق سوءتغذیه در میان کودکان زیر پنج سال از یک درصد پیش از جنگ به ۳۰ درصد در مارس رسیده است.

«سامانتا پاور»، مدیر آژانس آمریکایی توسعه بین‌الملل نیز دیگر مقام ارشد آمریکایی است که در ارزیابی خود گفته قحطی در غزه وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است