Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@08:37:08 GMT

پاورلیفتینگ در سال کرونا احیا شد!

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۷۱۵۳

پاورلیفتینگ در سال کرونا احیا شد!

رشته پاورلیفتینگ که در سال های اخیر با وجود طرفداران پرتعداد نادیده گرفته شده بود، حالا با ایده های جدید بار دیگر احیا شده است.

به گزارش "ورزش سه"، شاید خیلی از ورزشکاران و حتی افرادی که فقط یک بار هم پایشان به باشگاههای بدنسازی رسیده، پاورلیفتینگ را تجربه کرده اند. سه حرکت اسکوات، پرس سینه و لیفت مجموع امتیازات یک ورزشکار در پاورلیفتینگ را تشکیل می دهد؛ رشته ای که طرفداران زیادی در سال های اخیر پیدا کرده، اما شاید به اندازه کافی دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاورلیفتینگ یکی از رشته های قدرت زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به حساب می آید که البته در دوره قبلی مدیریت این فدراسیون به دلیل برخی اختلافات تشکیلات جداگانه ای هم پیدا کرده بود. در ماههای اخیر اما نه تنها تمامی این تشکیلات با فدراسیون یکدست و همدل شده، بلکه برخی ایده های اجرا شده، پاورلیفتینگ را بار دیگر در ایران احیا کرده است.


بعد از اینکه اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ در بهار 1400 در سه مرحله برگزار شد و فینال آن در سالن 12 هزار نفری آزادی پای خیلی از مسئولان ورزش کشور را هم به این رشته قدرتی باز کرد، در روزهای اخیر شاهد برگزاری یک مسابقه با حال و هوای جهانی در ایران بودیم. 


با اینکه همزمانی برگزاری اولین دوره پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان با المپیک باعث شد به اندازه کافی از نظر رسانه ای توجهی به این رقابت ها نشود، اما در ارومیه اتفاقات نو و بی نظیری برای پاورلیفتینگ ایران و حتی جهان رخ داد که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.


در شرایطی که کرونا شرایط نامساعدی را در سراسر کشور ایجاد کرده، اما با حضور 4 تیم خارجی و 3 تیم داخلی اولین دوره جام باشگاههای جهان به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد؛ تورنمنتی که با حضور رییس فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ رسمیت دوچندانی پیدا کرد. 


چند بار رکوردشکنی در طول این مسابقات و رقابت نزدیک در اکثر اوزان بین لیفترهای خارجی و داخلی یک اتفاق بی نظیر را در تاریخ رشته پاورلیفتینگ در سال کرونا رقم زد. قهرمانی در اوزان مختلف بین ورزشکاران داخلی و خارجی توزیع شد و در نهایت تیم ملی حفاری ایران که قهرمان لیگ داخلی هم شده بود، با یک اختلاف میلیمتری نسبت به تیم اوکراین و نیروی زمینی قهرمانی رقابت ها را جشن گرفت. 


جالب اینکه فدراسیون ایران که پای مسئولان بلندپایه ورزش کشور را هم به این رقابت ها باز کرد، جوایز دلاری برای اولین دوره پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان در نظر گرفته بود و 30 هزار دلار به تیم های برتر اهدا شد تا نه تنها جامعه ورزش های قدرتی در ایران، بلکه جامعه پاورلیفتینگ در سطح جهان اجرای چنین ایده ای را تحسین کرده و از همین حالا برای حضور در این رقابت ها در سال های بعدی برنامه ریزی کنند.

پاورلیفتینگ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پاورلیفتینگ اولین دوره رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود

اسدالله ربانی‌مهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره مربیگری در همدان اظهار کرد: نخستین دوره آموزشی سطح یک مربیگری اسکواش ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد برای افرادی که از دیگر استان‌ها در این دوره شرکت می‌کنند اسکان رایگان در نظر گرفته‌ایم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان با اشاره به لزوم ارتقا مربیان گفت: در سال ۱۴۰۳ نگاه ویژه‌ای به برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری داریم.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا تعداد و سطح مربیان اسکواش استان همدان را افزایش دهیم و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اسکواش استان همدان از رخوت و خاموشی خارج شده است، بیان کرد: روزگاری تعداد اسکواش‌بازان همدان اندازه انگشتان دست هم نبود و این رشته ورزشی ناشناخته بود اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که ما فضا برای تمرین و جذب اسکواش‌بازان کم داریم.

رئیس هیئت اسکواش استان همدان عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه ۳ کورت بین‌المللی اسکواش همدان بتوانیم پاسخگوی استقبال خوب خانواده‌های همدانی از این رشته ورزشی باشیم.

ربانی‌مهر با اشاره به جایگاه خوب اسکواش همدان گفت: کسب رتبه پنجم در بین تمام استان‌های کشور در ارزیابی فدراسیون اسکواش نشان می‌دهد توانستیم به خوبی در راه توسعه و رشد اسکواش استان همدان قدم برداریم.

وی افزود: در بخش همگانی نیز ساخت کورت اسکواش در پارک مردم همدان باعث شد تا این رشته ورزشی در نگاه عموم مردم قرار بگیرد و به آشنایی بیشتر همدانی‌ها با اسکواش کمک کرد.

کد خبر 6089962

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد