Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - بوشهر، ایمان شجاعی مقدم: کرونا ویروس جهش‌یافته‌ای است که در اواخر سال ۱۳۹۸ در دنیا انتشار یافت و به طبع آن کشور ایران هم درگیر این اپیدمی شد و قشر عظیمی از مردم را مبتلا کرد.

برای مبارزه با این بیماری در کشوری ستادی تشکیل شد به نام ستاد ملی مبارزه با کرونا که ریاست آن ستاد بر عهده رئیس‌جمهور و دبیری آن برعهده وزارت بهداشت بود و اعضا آن هم مسؤولین ارشد کشور بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در یازدهم آبان‌‌‌ماه سال جاری، تفاهم‌‌نامه‌‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد.

اجرای طرح شهید سلیمانی

این طرح که به نام شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شده است با تمرکز بر پیشگیری از کرونا، به کمک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در کشور آمده است. اهداف اختصاصی این طرح شامل قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک‌ماه و ۵۰ درصد در سه‌ماه، کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک‌ماه و ۴۰ درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه‌‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک‌ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

طرح شهید قاسم سلیمانی که با حضور بسیجیان سراسر کشور تشکیل شد و اقداماتی همچون بیماریابی، قرنطینه هوشمند، حمایت از مشاغل آسیب‌دیده، کمک‌های مؤمنانه و واکسیناسیون در آن انجام می‌شد.

در همین راستا محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در بدو ورود ویروس کرونا در کشور با دانشگاه علوم پزشکی در استان همکاری‌های زیادی را در راستای پیشگیری انجام داده‌ایم.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی که با استقبال خوب بسیجیان در استان بوشهر راه‌اندازی شده بود اقداماتی همچون بیماریابی، قرنطینه هوشمند، حمایت از مشاغل آسیب‌دیده و کمک‌های مؤمنانه را انجام شد.

واکسیناسیون ۷۵۰۰ نفر در بوشهر

وی در خصوص انجام واکسیناسیون ابراز داشت: در ادامه این طرح به اجرا واکسیناسیون در استان پرداختیم و از تاریخ ۱۵ تیرماه تا کنون روزانه ۵۰۰ نفر را در شهرستان بوشهر واکسینه می‌کنیم.

حیدری تصریح کرد: ما از زمانی که استقرار پیدا کرده‌ایم تا کنون بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر را واکسیناسیون کرده‌ایم که این روند فعلاً ادامه خواهد داشت.

این روزها با ورود بسیج و بسیجیان سلحشور در کنار مردم و انجام اقدامات جهادی مثل کمک‌های مؤمنانه و اقداماتی همچون طرح شهید سلیمانی باعث شده است روند بیماریابی و واکسیناسیون عمومی سرعت بیشتری بگیرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر سازمان بسیج وزارت بهداشت شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی رزاز گفت: در زمان وقوع طوفان و بارندگی برخی پرواز‌ها در فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز با تاخیر مواجه شد، اما با عادی شدن شرایط آب و هوایی، پرواز‌ها نیز به حالت عادی برگشته است.

وی افزود: ۳ پرواز بعد از ظهر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرودگاه اهواز به دلیل شدت بارش باران با تاخیر همراه شد.

رزاز ادامه داد: اکنون همه تیم‌های عملیاتی فرودگاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.


مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان می‌گوید: پرواز‌های فرودگاه اهواز بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، ولی از مردم درخواست داریم برای دریافت اطلاعات از وضعیت پرواز‌ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت این سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۰ هزار راس دام در بافق
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز