Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعزام «انریکه مورا» مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران مقامات رژیم صهیونیستی را بهت زده کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در همین رابطه در بیانیه ای مدعی شد که این تصمیم اتحادیه اروپا را محکوم می کند و آن را نمایشی شرم آور از یک قضاوت ضعیف قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه با لفاظی و اتهام زنی علیه ایران، طبق روال همیشه پا را از حد فراتر گذاشت و گفت: حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف (رئیس جمهور منتخب ایران) در پی آن صورت می گیرد که بیش از چند روز از اینکه ایران دو شهروند غیرنظامی کشورهای عضو این اتحادیه را در یک اقدام تروریستی علیه کشتیرانی غیرنظامی کشته است، نمی گذرد.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که اتحادیه اروپا قرار است انریکه مورا مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه را که در گفتگوهای هسته‌ای با ایران نیز مشارکت داشته، برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران اعزام کند.

این خبر را «لورنس نورمان»، خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرد و گفته است حضور این مقام اروپایی با توجه به چند موضوع از جمله حادثه اخیر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان و همچنین ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در نهایت در میانه توقف گفتگوهای هسته‌ای دارای اهمیت دو چندان است.

خبرنگار وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای بروکسل مهم است که با دولت جدید وارد تعامل دیپلماتیک شود و پیام‌های مستقیم مهمی به تهران ارسال شود.

پیشتر «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرده بود که چند ده هیئت در سطح رؤسای جمهور و دولت‌ها، رؤسای مجالس، وزرای خارجه و فرستاده‌های ویژه عازم تهران هستند، که نشان از مقبولیت و مشروعیت کشورمان در عرصه بین‌المللی است.

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر انقلاب و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

کد خبر 5271756

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایران مراسم تحلیف ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی طالبان ایران روسیه لبنان فلسطین ترکیه طالبان افغانستان جمهوری آذربایجان ویروس کرونا سوریه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در کابل تصریح کرد افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمیکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا