Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی حق شناس ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: روند نزولی تکواندو سالهاست که آغاز شده، پیش از المپیک لندن که آقایان مدعی کسب دو مدال طلا بودند هشدار دادیم تا دیر نشده مهماندوست را برگردانید. فرمودند تا دلتان بخواهد مربی خوب در کشور ریخته است و ما را وطن فروش نامیدند! سه ماه پیش از المپیک ریو هم این شرایط را تذکر دادیم و با این شرایط، شکست سخت‌تری در انتظار تکواندوی ایران است و نتیجه همانی شد که همه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آقایان مدعی کار زیربنایی در تکواندو بودند. این بود کار زیربنایی؟ کار زیربنایی زمانی صورت می‌گیرد که تکواندوکار از پایه برای حضور در تیم ملی رشد کرده و شیوه مبارزه‌ای تکواندوکاران تغییر کند. در سالهای گذشته قهرمانان ما به هیچ وجه به این شکل مبارزه نمی‌کردند. فیلم‌ها موجود است. چرا که پشتوانه‌ی فنی قوی جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ را به ارث برده بودند. آیا رئیس فدراسیون و کمیته فنی توانستند این میراث با ارزش را به نسل بعد انتقال دهند؟ می‌توانستیم با استفاده از تجربیات همان پیشکسوتان و در کنارشان قهرمانان پیشین برای تکواندوکاران و مربیان دوره‌های مبارزاتی فنی و آموزش کلاسیک و دقیق تکنیک‌های پایه در استان‌ها و شهرستان‌های دورافتاده، برگزار کنیم. نه اینکه تکواندوکاری که آموزش پایه‌ای درستی ندیده و در این وادی فنی حاکم، در لیگ و در رقابت‌های قهرمانی رشد کرده را بخواهیم در اردوهای ملی آموزش داده و از او انتظار جشنواره تکنیک و تاکتیک داشته باشیم.

بنیان گذار تاپ تکواندو در ادامه با انتقاد از کمیته فنی فدراسیون گفت: اعضای کمیته فنی باید پاسخگو باشند که چه شد ملی پوش تکواندوی ایران با عقبه پنجاه ساله، توان اجرای یک «مومدولیو چاگی»، یک «دیت چاگی» در زمین را ندارد؟ «تیو» زدن این تکنیک‌ها که پیشکش، چرا قهرمانان ما بارها چندین ضربه به سر را متحمل می‌شوند و توان دفاع ندارند؟ چون کسی دانش دفاع را به آنها نداده است. آنها که مدعی فنی بودن دارند، برای افت بدنی فاحش بازیکنان ما در راندهای سوم در المپیک‌های لندن، ریو و توکیو چه توجیه فنی دارند؟! در این سال‌ها وقت به اندازه کافی برای رسیدگی به این موضوعات را نداشتید؟ فرض بگیریم که تمامی اعضای این کمیته یا اعضای سابقش کاملاً فنی اند. فنی‌های تکواندوی ایران همین چند نفرند؟ اکثریت قابل توجهی از نخبگان قدیمی تکواندو ایران یا خانه نشین شده‌اند، یا در حاشیه اند و یا به خارج مهاجرت کرده‌اند.

سرگروه سابق تیم ملی فول کنتاکت ایران در ادامه بیان داشت: سید محمد پولادگر یک سابقه قهرمانی کوچک در کارنامه اش نیست. یک شاگرد نساخته. یک تیم را در دسته هفتم، دهم نکرده است. می‌گویند نتایج را کمیته فنی بررسی کند. تا افکار عمومی آرام شود. یعنی خودشان شاهکارهای خودشان را بررسی کنند؟! کار از ریشه مشکل دارد. تغییر مدیریت فدراسیون سال‌ها است که خواست قاطبه خانواده بزرگ تکواندو است.

این کارشناس تکواندو در ادامه با اشاره به بودجه فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: برآیند این حجم حمایت و اختصاص بودجه و امکانات دولتی و در کنارش اخذ وجوهات و شهریه‌های مختلف از کمربند زرد تا دان های بالا و … برای تکواندوی ایران چه بوده؟ دوستان به درستی گفتند با این شرایط المپیک بعدی هم نتیجه نمی‌گیریم. بنده عرض می‌کنم با این شرایط دو المپیک بعدی هم مدال نمی‌گیریم. مسابقات دهه فجر سال ۱۳۶۹ تیم روسیه زنگ تفریح بچه‌های ایران بود. الان قهرمان المپیک می‌شود و ازبکستان که یکی از اقمارش بود با قدرت طلا می‌گیرد. این کشورها بعد از فروپاشی اتحاد شوروی در سال ۷۰، سال‌ها گرفتار جنگ‌های داخلی و شرایط بد اقتصادی بودند. اما حالا با اراده و برنامه ریزی توانستند به اینجا برسند.

رئیس اتحادیه متخصصان ورزش‌های رزمی در پایان گفت: بیش از بیست سال است که ضعف‌ها را گفته‌ایم، با حجم عظیم کارشکنی و بدون بودجه، سابقه درخشان فنی و اجرایی بر جا گذاشته‌ایم و فرصت طلب و سودجو شدیم! خوشبختانه سوابق پاک و روشن است. وامدار احدی نیستیم و مثل برخی به تکواندو نچسبیدیم و سال‌ها از آن ارتزاق نکردیم و به همه چیز نرسیده‌ایم. افتخار می‌کنیم که سال‌ها از جیب مان برای اعتلا و رشد ورزشی که عمرمان را برایش گذاشتیم خرج کردیم و کارنامه مان بیانگر این مدعاست.

کد خبر 5270909

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو فدراسیون تکواندو ایران المپیک 2020 توکیو المپیک 2020 توکیو تیم فوتبال پرسپولیس فوتبال کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم ملی والیبال ایران دوومیدانی تیراندازی امین میرزازاده محمدعلی گرایی تیم فوتبال پیکان تهران والیبال یحیی گل محمدی تکواندوی ایران کمیته فنی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • مدرس حوزه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • مدرس حوزه علمیه: اکثر خودکشی‌های اخیر مولود فقر است
  • «اکثر خودکشی‌های اخیر در ایران مولود فقر و جیب خالی است»