Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیار فیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از محصولات مهم شهرستان دره شهر بامیه است که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد.

وی گفت: سازگاری گیاه بامیه با شرایط اقلیمی خشک و مصرف کم آب سودآوری خوبی را برای کشاورزان داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی در شهر افزود: امسال نیز ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرکشت بامیه رفته که کانون تولید آن روستاهای چم کلان و ارمو در بخش مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلی ادامه داد: متوسط برداشت این محصول در هر هکتار چهار تن است، ارزش اقتصادی این محصول تا پایان برداشت به میزان ۶ میلیارد تومان است.

مدیرجهاد کشاورزی دره شهر عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۸۰ تن بامیه از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج استان شود.

وی تصریح کرد: کار برداشت بامیه هر ساله از اوایل تیرماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

کد خبر 5271850

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان دره شهر ایلام ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها اردبیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند