Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:37:04 GMT

آغاز برداشت بادام در استانه‌اشرفیه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۵۵۰

آغاز برداشت بادام در استانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، بادام‌زمینی یکی از محصولات استراتژیک شهرستان آستانه‌اشرفیه است که این شهرستان را با توجه به وجود رودخانه سفیدرود و حاصلخیزی خاک و وجود بیش از دو هزار و ۵۰۷ هکتار باغ بادام و تولید حدود ۹ هزار و ۱۲۰ تن، آن را تبدیل به قطب تولید بادام‌زمینی در کشور کرده است.

هرساله از اواخر فروردین ماه کشت بادام در آستانه‌اشرفیه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه‌دار بوده و چیزی در حدود پنج هزار بادام کار به کشت و برداشت این محصول استراتژیک مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق کورکاء، استخر بیجار، پرکاپشت مهدیخانی، خوشکاروندان، نقره ده، تمچال  از مهم‌ترین مراکز کشت بادام‌زمینی در شهرستان آستانه‌اشرفیه هستند  که ۶۰ درصد اراضی بادام‌زمینی این شهرستان در بخش بندر کیاشهر و ۴۰ درصد دیگر در بخش مرکزی قرار داشته و امروز اولین مرحله برداشت بادام‌زمینی در دو و نیم هکتار از اراضی بادام‌زمینی در روستای نقره‌ده آستانه‌اشرفیه آغاز شد.

به گفته فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، دو هکتار و ۵۰۷ اراضی زیر کشت بادام‌زمینی در این شهرستان وجود ندارد که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد آن به‌صورت سنتی کشت شوند.

حمید رضایی می‌گوید امسال ۱۵۰ هکتار از زمین‌های بادام‌زمینی این منطقه به‌صورت مکانیزه کشت شود که بسیار به افزایش کیفیت این محصول کمک می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی به‌طور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام‌زمینی در این شهرستان حدود ۶ و نیم تن پیله ‌تر بادام‌زمینی حاصل می‌شود که از این میزان حدود چهار تن دانه بادام‌زمینی به دست می‌آید.

نماینده عالی دولت در شهرستان  آستانه‌‌اشرفیه معتقد است توجه به افزایش تولید بادام و رشد کیفی این محصول بسیار به رشد اقتصادی منطقه کمک کند زیرا حدود ۹۰ درصد بادام‌زمینی موردنیاز کشور در شهرستان آستانه‌اشرفیه تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گفته رضایی سازمان جهاد کشاورزی در طی این مدت از تمام تمهیدات به‌منظور  افزایش تولید محصول بادام و کاهش قارچ‌های موجود در این محصول استفاده کرده و بسیار امیدوارم این اقدامات مثمر ثمر واقع شود

به گزارش فارس، سالانه بیش از ۱۰ هزار تن پیله خشک بادام‌زمینی از بیش از دو هزار هکتار مزارع زیر کشت شهرستان آستانه‌اشرفیه برداشت می‌شود، محصولی که فروش آن بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان در سال است زیرا کیفیت و طعم خوب بادام آستانه‌اشرفیه موجب شده تا محصول بادام‌زمینی منطقه (به‌صورت آجیل و کره، بادام‌سوخته که نوعی شیرینی محلی است) همواره موردتوجه مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بادام حاصلخیزی خاک نقره رشد اقتصادی فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه شهرستان آستانه اشرفیه بادام زمینی کشت بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ رضا شمسائی گفت: ماموران کلانتری ۱۲ هنگام گشت‌زنی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک در حال تردد را مشاهده و آن را متوقف کردند.
فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه افزود: پس از بررسی و تعیین استعلام مشخص شد، این موتورسیکلت هوندا ۴۰۰ سی‌سی قاچاق است.
وی از معرفی متهم ۲۸ ساله این پرونده به مرجع قضائی خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش تقریبی موتورسیکلت توقیفی را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی