Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:16:39 GMT

تاثیر سرعت حرکت وضعی زمین بر مقدار اکسیژن

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۹۸۴۷

تاثیر سرعت حرکت وضعی زمین بر مقدار اکسیژن

نتایج مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که کند شدن حرکت وضعی زمین منجر به رشد اکسیژن شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه "میشیگان" در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند علت رشد اکسیژن در کره زمین ممکن است کند شدن حرکت وضعی زمین باشد چرا که حرکت وضعی زمین حدود ۲.۴ میلیارد سال پیش شروع به کند شدن کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه میشیگان آمریکا بر این باورند که کند شدن حرکت وضعی زمین به روشنایی مداوم روز منجر شده و این امر نیز باکتری‌ها را وادار به تولید مقادیر زیادی اکسیژن کرده است.

حرکت وضعی زمین نام چرخشی است که سیاره زمین به دور خود انجام می‌دهد. دانشمندان زیادی در قرن‌ها پیش و تا به الان این چرخش را تایید کردند.

محققان دانشگاه میشیگان این نظریه را در دریاچه هیوران میشیگان آزمایش کردند. در آنجا محققان به تجزیه و تحلیل جمعیت میکروب‌ها که ۸۰ فوت زیر سطح آب و در شرایط غنی از گوگرد و اکسیژن کم زندگی می‌کردند، پرداختند.

محققان سیانوباکتری‌ها را در دریاچه هیوران مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه محققان باکتری را به سطح دریاچه آوردند و باکتری‌ها در آنجا به مدت ۲۶ ساعت در معرض نورهای مختلف قرار دادند و دریافتند هرچه این باکتری‌ها نور بیشتری دریافت کنند، اکسیژن بیشتری تولید می‌کنند.

سیانوباکتری‌ها را همچنین به عنوان جلبک‌های فیروزه ای، باکتری‌های فیروزه‌ای یا سیانوفیت‌ها می‌شناسند. سیانوباکتری‌ها اتوتروف بوده و برای تولید مواد غذایی نیاز به نور و آب دارند. سیانوباکتری‌ها قدیمی‌ترین پروکاریوت‌های فتوسنتزکننده روی زمین می‌باشند.

این میکروارگانیسم‌ها به‌طور گسترده‌ای در خاک‌های طبیعی، آب‌های شیرین و زیستگاه‌های دریایی توزیع شده‌اند و دارای تنوع زیست شناسی قابل ملاحظه‌ای می‌باشند.

"گرگوری دیک"(Gregory Dick) ، ژئومیکروبیولوژیست دانشگاه میشیگان و از نویسندگان این مطالعه گفت: یک سوال دائمی که همیشه در زمینه علوم زمین مطرح بوده این بود که چگونه جو زمین اکسیژن خود را دریافت کرده است و چه عواملی در زمان این اکسیژن رسانی کنترل شده است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که سرعت چرخش زمین ممکن است تأثیر مهمی بر الگو و زمان اکسیژن رسانی زمین داشته باشد.

محققان در این مطالعه مطرح کردند که دوره حرکت وضعی زمین ممکن است در زمانی که زمین تنها حدود چهار میلیارد ساله بوده، شش ساعت بوده باشد و این زمان به تدریج به ۲۴ ساعت فعلی تغییر کرده است.

حدود ۲.۴ میلیارد سال پیش اکسیژن کمی در جو زمین وجود داشت که به سختی قابل اندازه گیری بود بنابراین هیچ حیوان یا گیاهی نمی‌توانست در آن شرایط زنده بماند در عوض میکروب‌ها در جو حاوی دی اکسید کربن نفس می‌کشیدند و سیانوباکتری‌ها نیز اکسیژن را در شکل فتوسنتز تولید می‌کردند. پدیده رشد اکسیژن به گیاهان و حیوانات اجازه تکامل داد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Nature" منتشر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمین اکسیژن اتمسفر سیانوباکتری ها حرکت وضعی زمین باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرینات ورزشی برای مچ پا

به گزارش جام جم آنلاین، چرخش مچ پا به سمت داخل زمانی که پا روی زمین قرار می‌گیرد و وزن بدن روی آن تمرکز می‌کند به طور طبیعی رخ می‌دهد. در واقع، چرخش مچ پا حالت طبیعی است و مزایایی دارد اما چرخش بیش از حد مچ پا که به عنوان عارضه چرخش مچ پا به داخل شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که میزان چرخش مچ پا به سمت داخل بیش از حد طبیعی باشد و مچ پا بیش از حد معمول به سمت داخل منحرف شود.

در افرادی که این عارضه را تجربه می‌کنند، مشاهده می‌شود که مچ پا به سمت داخل منحرف شده است و افزایش چرخش مچ پا به داخل، باعث بر هم خوردن راستای مفاصل می‌شود در نتیجه درد یا آسیب‌دیدگی قوزک پا، زانو و حتی مفاصل ران و پایین کمر را به همراه دارد و چرخش مچ پا در صورت عدم درمان مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت و اهمیت این موضوع به خصوص برای کودکان بسیار زیاد است.

علت چرخش مچ پا چیست؟

علت چرخش مچ پا شامل ژنتیک یا نقص مادرزادی، کف پای صاف، افزایش سن و تضعیف عضلات، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و کفش نامناسب و...است.

راه‌های تشخیص چرخش بیش از حد و غیرطبیعی مچ پا

زمانی که فرد به صورت عادی ایستاده، استخوان مچ پا دقیقا در بالای پاشنه قرار گرفته است و پزشک متخصص می‌تواند با انجام آنالیز حرکت و گام‌ برداری، بیماری چرخش مچ پا را تشخیص دهد و علاوه بر معاینه بالینی، اسکن کف پا، اسکن مچ و زانو روش‌های دیگری هستند که برای تشخیص این بیماری وجود دارد.

چند تمرین ورزشی اصلاحی برای این عارضه وجود دارد که شامل حرکت پای کوتاه، حرکت اردک ایستاده و کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز از جمله تمرینات ورزشی اصلاحی است.

حرکت پای کوتاه

کفش‌های خود را در بیاورید و پاهای خود ر به اندازه عرض لگن از هم باز کنید. در حالی که انگشتان پای شما هنوز روی زمین است و وزن بدن خود را روی قسمت بیرونی کف پا بیندازید تا قوس کف پای شما از زمین فاصله بگیرد. این حالت را برای چند ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اولیه بازگردید. شما باید به تدریج عادت کنید که این حالت را در حین انجام کارهای روزانه حفظ کنید.

حرکت اردک ایستاده

بایستید و پاشنه‌ پاهای خود را به هم بچسبانید و پنجه‌ پاهای خود را از هم باز کنید به حالتی که پاهای شما مشابه پای اردک شود. سعی کنید که ران پاهای خود را به سمت خارج بچرخانید و از عضلات گلوتس خود کمک بگیرید تا لگن خود را بچرخانید. ممکن است حس کنید که با چرخش ران پای شما، گودی کف پا به سمت بالا می‌آید و چرخش مچ پا به داخل برطرف می‌شود. این حالت را برای ۳۰ ثانیه حفظ کنید.

کشش ساق پا با حرکت زنجیره باز

حرکت زنجیره باز در حالت نشسته انجام می‌شود. روی زمین بنشینید و پاهای خود را کاملا دراز کنید. پاهای خود را در حالتی خنثی و طبیعی نگه دارید. به آرامی به سمت جلو خم شوید و انگشتان پای خود را با دست بگیرید و آن را به سمت خودتان بکشید. این کار موجب کشش ساق پا می‌شود. این حالت را برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت عادی بازگردید. این کشش را چند بار تکرار کنید.

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی