Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تقدیر از همکاری صدا و سیما در همراهی یک سال و نیمه برای مقابله با کرونا اظهار داشت: آنچه که منجر به رخداد پیک‌های متوالی شیوع بیماری کرونا میشود عادی انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی دو ماه گذشته مردم فراموش کردند که بیماری کرونا همچنان وجود دارد و زندگی‌ها به حالت عادی برگشت چرا که شاهد برگزاری دورهمی ها، جشن ها، عروسی ها، مراسمات و مسافرت‌ها با تراکمآن عادی بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: روزانه حدود هزار نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری مراجعه می‌کنند و طی یک سال و نیم گذشته تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار نفر مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده و نزدیک به ۱۵۷ هزار تست کرونا گرفته شده است.

رحمانی یادآور شد: فروکش کردن موج‌های قبلی با همراهی مردم و تشدید رعایت نکات بهداشتی و بسته شدن بازار و ادارات و تعطیلی شهر اتفاق افتاد، اما در موج کنونی شیوع بیماری این روند وجود ندارد.

او افزود: هم اکنون به لحاظ گسترش بیماری در وضعیت بدی قرار داریم و روز به روز موارد بستری بیشتر می‌شود کادر درمان خسته و فرسوده و ظرفیت بیمارستان‌ها هم تکمیل شده است، اما متاسفانه مردم همچنان نسبت به شرایط کنونی عادی هستند و شیوع بیماری را جدی نگرفته اند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در حالت طبیعی ۷۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها مربوط به حوادث و بیماران عادی می‌باشد که علاوه بر آن روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مورد بستری کرونایی وارد مراکز درمانی استان می‌شود و این میزان، سربار ظرفیت بیمارستانی است.

 رحمانی با ابراز نگرانی از اینکه در حال حاضر موارد ترخیص کمتر از موارد بستری در بیمارستان‌های استان است از مردم خواست: طی سه هفته آینده رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از برگزاری دورهمی‌ها و شرکت در مراسمات جشن و عزا جداً خودداری کنند.

 رحمانی ادامه داد: هم اکنون کودکان به علت شرکت در کلاس‌های تابستانی و یا بازی در محیط‌های پارک و ... عامل اصلی انتقال بیماری ویروس هستند.

او یادآور شد: گروه سنی بالای ۷۰ سال واکسینه شده است و این گروه سنی هم اکنون در برابر ویروس ایمن و در وضعیت خوبی قرار دارد، اما در این موج اغلب گروه سنی حدود ۵۰ تا ۷۰ سال موارد مبتلا و بستری ناشی از کرونا هستند که باید بیشتر مراقب خود باشند.

 رحمانی تصریح کرد: نباید منتظر اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ها از سوی مسئولین بود، مردم با درک شرایط کنونی باید با بیماری مقابله کنند چرا که متضرر خود مردم هستند.

او گفت: هم اکنون آمار و اطلاعات زنگ هشدار وضعیت بحرانی را در چهارمحال و بختیاری به صدا درآورده است و باید سختگیرانه‌تر تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید

به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا در بروجن

 رحمانی اضافه کرد: همواره همراهی مردم در غلبه بر موج‌های بیماری موثر بوده است، باتوجه به اینکه موارد بستری روزانه افزایش می‌یابد، تمام ظرفیت بیمارستان هاجر (س) شهرکرد و چهار بخش جراحی، اعصاب، ارولوژی، ارتوپدی و ای. سی. یو در بیمارستان آیت الله کاشانی (ره) شهرکرد هم به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

او افزود: هم اینک به منظور جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی، بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان آیت‌الله کاشانی (ره) شهرکرد راه اندازی شده است تا بخشی از بیماران سرپایی در این محل درمان شوند.

رحمانی در پایان از مردم خواست: همچون گذشته کادر درمان را در شکست پیک پنجم شیوع بیماری منحوس کرونا یاری کنند و با جدی گرفتن رعایت موازین بهداشتی به سلامتی خود، خانواده و اطرافیان کمک کنند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا شیوه نامه های بهداشتی ظرفیت بیمارستان بیمارستان ها شیوع بیماری هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند