Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم زارع مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی امسال و واقعیت‌های موجود، درباره اجرای ممنوعیت واردات برنج که هر سال در چهار ماه از سال، از ابتدای مرداد تا آبان به منظور حمایت از تولید داخلی انجام می‌شد، تصمیم گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارگروه تنظیم بازار کشور در خرداد امسال به علت خشکسالی، ممنوعیت واردات برنج را لغو کرد و در آن زمان وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت کرده بود.

زارع با اشاره به نامه معاون اول رئیس جمهوری در ۹ مرداد مبنی بر اعلام بازگشت وظایف مرتبط با کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف کشاورزی، بیان کرد: با بازگشت وظایف مرتبط به کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، در مورد موضوع ممنوعیت واردات برنج در مدت یاد شده، جلسه کارشناسی برگزار و نتیجه آن این چهارشنبه در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی مطرح و بررسی خواهد شد.

کاهش واردات در چند ماهه نخست سال

زارع ادامه داد: با توجه به پیش بینی کاهش تولید برنج به علت خشکسالی، نمی‌خواهیم کشور دچار تنش شود و از سوی دیگر نمی‌خواهیم تولید داخل این محصول آسیب ببیند.

به گفته او، تصمیم درباره اجازه واردات یا ممنوعیت واردات برنج در چهار ماه یاد شده طی امسال در حالی باید اتخاذ شود که بر اساس گزارش‌ها، واردات برنج در چند ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی افزود: در حال حاضر تقاضاهایی برای کاهش مدت ممنوعیت واردات برنج وجود دارد.

او درباره اعضای کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: در جلسه تنظیم بازار این چهارشنبه، نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، گمرک، بانک مرکزی، تشکل‌ها، دستگاه‌های نظارتی و سایر نهادهای ذی ربط حضور خواهند داشت.

زارع درباره ثبت سفارش کالاهای کشاورزی گفت: ثبت سفارش نهاده‌های دامی از ابتدای سال توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام بود و از این پس ثبت سفارش سایر کالاهای کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف کشاورزی انجام می‌شود.

او در پایان تصریح کرد: واردات نهاده‌های دامی و روغن همچنان با ارز ترجیحی و سایر کالاها همچون گوشت، مرغ، برنج، سموم شیمیایی و داروهای دامی با ارز نیمایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واردات برنج وزارت جهاد کشاورزی تولید برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه

وزارت بازرگانی و صنعت هند از صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری برنج این کشور به ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 377 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه 2024 با رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 358 میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست 2024 با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 269 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 224 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 108 میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 134 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره 134 میلیون دلار برنج، 60 میلیون دلار کنجاله، 18 میلیون دلار میوه و 7 میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست 2024 بوده‌اند. هند 58 میلیون دلار میوه، 17 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 11 میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • نشا کاری ۱۰۶ هزار هکتار از شالیرازهای مازندران
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور