Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های ورزشی داخلی، امروز (سه شنبه) به بررسی رقابت‌های المپیک توکیو و حواشی آن پرداخته اند.

فارس: هم پولمان رفت و هم آرمان والیبال/ نهمی المپیک چند هزار دلار آب خورد؟

خبرگزاری فارس امروز در تحلیل خود به نتایج تیم ملی والیبال پرداخت و نوشت: شاگردان ولادیمیر آلکنو که با هدف حضور در جمع ۴ تیم برتر راهی توکیو شده بودند در نهایت با قبول ۳ شکست و کسب ۲ پیروزی و قرار گرفتن در رده نهم به پایان خط رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران که سهمیه المپیک توکیو را با هدایت ایگور کولاکوویچ کسب کرد، در ماه‌های ابتدایی سال جاری انتظار معرفی سرمربی جدید خود را می‌کشید. با نظر رئیس فدراسیون در پایان فروردین ماه قرارداد ایگور کولاکوویچ بعد از ۳ سال همکاری فسخ شد تا فدراسیون به سراغ گزینه بهتری برای قرار گرفتن تیم ملی ایران روی سکوی المپیک برود. بعد از قطعی شدن انتخاب سرمربی خارجی با نظر کمیته فنی، ولادیمیر آلکنو که هدایت تیم زنیت کازان روسیه را برعهده داشت، به عنوان گزینه نهایی فدراسیون ایران انتخاب شد. هدایت تیم ملی والیبال ایران تا پایان بازی‌های المپیک توکیو بر عهده این مربی باتجربه روس خواهد گرفت. در واقع آلکنو برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ و المپیک توکیو هدایت بلندقامتان ایرانی را برعهده گرفت.

چندی پیش رسانه‌ها در خصوص قرارداد آلکنو نوشتند که وی گرانقیمت‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران محسوب می‌شود و ماهیانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کند. این موضوع هیچگاه از سوی مسئولان فدراسیون تکذیب نشد تا رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد. با توجه به مدت قرارداد آلکنو، مبلغ قرارداد توماس توتولو (دستیار آلکنو) و البته قیمت ارز در کشورمان به نظر می‌رسد حدود ۹ میلیارد تومان برای تانک روسی هزینه شده است. هزینه‌ای که در نهایت دستاوردی غیر از دوازدهمی لیگ ملت‌ها و نهمی مشترک المپیک توکیو نداشت!

فارس: بررسی بسکتبال در المپیک با سرمربی سابق تیم‌ملی؛ از حضور اشتباه دو رگه‌ها تا شخصی‌سازی و خیانت

این خبرگزاری در ادامه به بررسی عملکرد بسکتبال پرداخت و نوشت:، تیم ملی بسکتبال کشورمان که به عنوان نماینده آسیا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو سهمیه را کسب کرده بود، در این رقابت‌ها شرکت کرد. شاگردان مهران شاهین طبع در گروه اول با چک، آمریکا و فرانسه همگروه بودند و با سه شکست به کار خود پایان دادند. در سه مسابقه‌ای که می‌شد نمایش خوبی داشته باشیم و حداقل از پتانسیلی که داریم بهتر استفاده کنیم، اما مشکلات فنی و حاشیه‌ای که وجود داشت، این اجازه را نداد.

تسنیم: چرا تفنگ در توکیو نتیجه نگرفت؟ / باز هم داستان کمبود فشنگ است؟!

خبرگزاری تسنیم هم در تحلیل امروز خود به عملکرد تیراندازی در رشته تفنگ در المپیک توکیو پرداخت و نوشت: در توکیو آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده از صعود به فینال بازماندند. کرم‌زاده با امتیاز ۶۲۴.۹ در بین ۵۰ شرکت‌کننده در رده بیست‌وسوم ایستاد و صادقیان به‌عنوان جوان‌ترین عضو کاروان ایران با امتیاز ۶۲۲.۶ در رتبه سی‌ام قرار گرفت.

این نتیجه در حالی به دست آمد که ایران در این ماده در المپیک ۲۰۱۲ لندن دو نماینده داشت که الهه احمدی و مه‌لقا جام بزرگ به ترتیب ششم و چهل‌وسوم شده بودند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز ایران در این ماده دو فینالیست داشت که در نهایت الهه احمدی با امتیاز‌های ۴۱۷.۸ در دور مقدماتی و ۱۲۲.۵ در فینال و نجمه خدمتی با ۴۱۵.۷ امتیاز ششم و یازدهم شدند.

در المپیک توکیو نجمه خدمتی ۳۸۸ امتیاز در مرحله نشسته، ۳۹۱ امتیاز در مرحله درازکش و ۳۸۶ امتیاز در مرحله ایستاده به دست آورد و در مجموع نیز ۱۱۶۵ امتیاز کسب کرد و هجدهم شد. فاطمه کرم‌زاده هم ۳۸۳ امتیاز در مرحله نشسته، ۳۹۸ امتیاز در مرحله درازکش و ۳۸۲ امتیاز در مرحله ایستاده کسب کرد و با امتیاز نهایی ۱۱۶۳ به کار خود پایان داد و در رده بیست‌ودوم قرار گرفت. بدین ترتیب این دو بانوی کشورمان که فاصله زیادی با هشت نفر برتر داشتند، موفق به صعود به فینال نشدند.

ورزش ۳ به نقل از ایران ورزشی: رازی که توکیو برای سهراب فاش کرد!

ایران ورزشی در جلد امروز خود مصاحبه‌ای از مرادی منتشر کرد و نوشت: من بعد از بالا رفتن از سکوی قهرمانی در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۱ تاشکند ازبکستان، اگرچه خیلی از عملکرد فنی خودم راضی نبودم، اما با صحبت‌هایی که آنجا مطرح شده بود تقریباً مطمئن شده بودم که سهمیه‌ام برای حضور در توکیو قطعی شده است و دیگر نیازی به اعزام به تورنمنت کلمبیا نیست. به همین دلیل حتی وقتی به ایران برگشتم در فرودگاه وقتی تلویزیون با من مصاحبه کرد همانجا هم صراحتاً گفتم من امتیاز ورودی را آوردم و دیگر نیازی به رفتن به کلمبیا نیست. همه چیز هم اولش روبه‌راه بود و من بلافاصله تمرینم را برای المپیک استارت زدم. حتی خود مسئولان فدراسیون هم اعتقاد من را داشتند و خوشحال بودند که سهمیه‌ام را گرفتم. ولی به یکباره بعد از چند روز اوضاع تغییر کرد و به من گفتند که ما شرایطت را برای حضور در کلمبیا فراهم کردیم و تو اگر می‌خواهی سهمیه المپیک بگیری حتماً باید در کلمبیا وزنه بزنی! من اصلاً آن موقع هنگ کرده بودم که چرا یکدفعه همه چیز تغییر کرد؟! حتی به رئیس و نایب رئیس و دبیر فدراسیون و سرمربی تیم ملی هم گفتم که چرا برنامه تغییر کرد؟ به آن‌ها گفتم وزنه زدن و فشار وارد کردن در دو مسابقه برون مرزی که فاصله زمانی آن‌ها کم است و مسافت هم زیاد اصلاً برای کتف تازه ترمیم شده من خوب نیست، اما خب وقتی دیدم که آن‌ها از یکطرف تأکید دارند و رسانه‌ها هم از طرف دیگر فشار می‌آورند که باید برای تضمین سهمیه به کلمبیا بروم، من هم رفتم و دیدید که چه اتفاقی آنجا با فشار بی‌موردی که روی کتف و مچم وارد شد برایم رخ داد. بعد از آن هم که مسئولان فدراسیون و کمیته به من گفتند که تو حذف شدی و نتوانستی سهمیه بگیری. ضمن اینکه مصدوم هسستی و حتی اگر سهمیه هم داشتی بعید بود بتوانی در توکیو نتیجه بگیری. این در حالی بود که من بلافاصله بعد از اینکه از کلمبیا برگشتم و خیالم راحت شد که آسیب‌دیدگی‌ام جدی نیست، تمرینم را شروع کردم و حتی دوضرب تا ۲۱۵ کیلوگرم هم آمدم، اما حالا که مستندات و شواهد را کنار هم می‌گذارم می‌بینم که احتمالاً حتی اعزامم به کلمبیا و فشار بیش از حدی هم که به من وارد شد جزئی از این بازی بود تا من آسیب ببینم و توجیهی برای حذفم از المپیک وجود داشته باشد!

ایرنا: داودی احیاگر روز‌های پرافتخار وزنه‌برداری ایران در المپیک

خبرگزاری ایرنا در تحلیل امروز خود به وزنه برداری پرداخت و نوشت: شاید اگر اتفاقات المپیک ریو را از دسته فوق سنگین ایران فاکتور بگیریم این دسته همواره یکی از مهمترین امید‌های ایران برای رسیدن به مدال طلا المپیک بود. در المپیک ریو، بهداد سلیمی با وجود رکورد شکنی در دسته فوق سنگین نتوانست در حرکت دوضرب عملکرد مناسبی داشته باشد. سلیمی در یک‌ضرب با مهار ۲۱۶ کیلوگرم بالاتر از «لاشا تالاخادزه» گرجستانی قرار گرفت. در آن دوره از المپیک غول گرجستانی موفق به مهار ۲۱۵ کیلوگرم شد.

با خداحافظی سلیمی از دنیای قهرمانی اکنون تالاخادزه، یکه‌تاز این دسته است و در پنج سال گذشته تمام رکورد‌های موجود آن را به نام خود ثبت کرده است. او در یک‌ضرب ۲۲۲ کیلوگرم را مهار کرد و در دوضرب نیز به صورت رسمی با مهار ۲۶۴ کیلوگرم نفر نخست این دسته است. تالاخادزه با رکورد ورودی ۲۶۰ کیلوگرم مرد اول کسب مدال طلا در دسته فوق سنگین است. اگر اتفاقات تلخ مسیر ورزش برای غول گرجستانی رخ ندهد وی در روز سیزدهم مردادماه ضمن کسب مدال طلا رکورد جدیدی به نام خود ثبت خواهد کرد.

اما پشت سر تالاخادزه نام جوانی قرار دارد که بدون شک وزنه‌برداری جهان در آینده بیشتر از وی خواهد شنید. «علی داودی» همان ملی‌پوشی است که چند سال گذشته در رده سنی جوانان عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد و اکنون می‌رود تا یکی از مدعیان رسیدن به سکو باشد. جوان اول وزنه‌برداری ایران برای کسب سهمیه المپیک مشکل خاصی را نداشت و با حضور در گزینشی‌ها توانست امتیازات لازم برای رسیدن به جمع هشت نفر برتر کسب کند و در نهایت راهی سرزمین آفتاب شد. داودی با کسب سه هزار و ۷۱۶ امتیاز در جمع برترین وزنه‌برداران دسته فوق سنگین قرار گرفت و راهی المپیک شد.

داودی اکنون با رکورد ۴۴۲ کیلوگرم در جایگاه دوم دسته فوق‌سنگین قرار دارد و یکی از مدعیان جدی رسیدن به مدال نقره به شمار می‌رود. شانس رسیدن به مدال برای داودی زمانی بیش از پیش شد که «سیمون ماتروسیان» ارمنستانی به دسته ۱۰۹ کیلوگرم رفت و «فرناندو ریس» برزیلی به دلیل رعایت نکردن قوانین ضد دوپینگی از حضور در المپیک محروم شد. ریس، دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در عشق آباد در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک ۲۰۲۰ امتیاز در مرحله دسته فوق سنگین پرداخت و نوشت المپیک توکیو وزنه برداری قرار گرفت تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • صداقت: این جدول از نظر نساجی اشتباه است
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران