Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا گروه تروریستی هیئت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق دست به سناریوی حذف دیگر گروه‌های تروریستی کوچکتر زده است که از این راه اهدافی را دنبال می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، طی هفته‌های اخیر بحرانی میان هیات تحریر الشام (جبهه النصره پیشین) به عنوان بزرگترین گروه افراطی در شمال غرب سوریه با گروه کوچکی موسوم به «جنود الشام» در گرفته است که در «منطقه ساحل سوریه» در شمال غرب این کشور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «مسلم الشیشانی» یا چچنی سرکرده گروه جنود الشام اخیرا اعلام کرده این گروه با درخواست هیات تحریر شام برای ترک شهر ادلب به دلیل رد پیشنهادشان برای ملحق شدن به هیئت تحریر الشام، مخالفت کرده است.

الشیشانی در بیانیه‌ای تصریح کرده است: دستگاه امنیتی وابسته به هیات تحریر الشام به وی گفته که امروز قدرت در دست این هیات است و هیچ کس را به حال خود رها نخواهیم کرد مگر اینکه تحت فرمان ما باشد.

فرمانده گروه تروریستی جنود الشام افزود: درخواست تحریر الشام برای پیوستن به آنها یا ترک مناطق تحت تسلط‌شان امری غیرقابل توجیه است چرا که بسیاری از گروه‌ها سوری و غیر سوری هستند که زیر چتر این گروه قرار ندارند.

مسلم چچنی کیست؟

«مراد ایراکلویچ مارگوشویلی» موسوم به مسلم چچنی در دهه هشتاد قرن گذشته در قالب ارتش شوروی سابق فعالیت می‌کرد و به همراه این ارتش به مغولستان رفت. پس از پایان خدمت نظامی به جنگجویان چچنی ملحق شد و یکی از فرماندهان جوان نزدیک به فرماندهان آنزمان تبدیل شد. وی بعد از مدتی یکی از فرماندهان برجسته در منطقه «وینو» تبدیل شد و پس از آن مسئول رده اول در جمهوری «اینگوش» تبدیل شد و سپس بازداشت و 2003 تا 2006 را در زندان گذراند و پس از آزادی از زندان به جمهوری داغستان رفت و به جنگ با نیروهای روسی تا سال 2012 پرداخت و سپس عازم سوریه شد و گروهی را تاسیس کرد که محل فعالیت آن در کوه‌های لاذقیه بود.

دلایل نظامی یا جنایی؟

در همین رابطه، هیات تحریر الشام ادعاهای الشیشانی را تکذیب کرد‌ند که گفته است دلیل مخالفت با جنود الشام مسائل جنایی و نظامی است.

«تقی الدین عمر»، سخنگوی هیات تحریر الشام در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: دستگاه امنیتی این هیئت مجرمان و سارقانی را دستگیر کرده است که عضو گروه‌های کوچکی از جمله جنود الشام هستند.

وی افزود: عناصر جنود الشام به بانک‌های منطقه «کفرتخاریم» در ادلب دستبرد زده‌اند؛ امری که الشیشانی آن را تکذیب کرده و گفته است: این افراد اکنون عضو این گروه نیستند.

پروژه تحریر الشام

برخلاف دیدگاه تحریر الشام، توئیتر نویس معروف سوری موسوم به «مزمجر الشام» گفت: پروژه درگیری میان گروه‌های مسلح و تک‌روی در سوریه زاییده امروز و دیروز نیست بلکه الجولانی به محض اینکه شرایط برای تسلط بر دیگر گروه‌ها فراهم شد، پروژه خود را آغاز کرده است به خصوص پس از کشته شدن رهبران احرار الشام در سال 2014 میلادی.

مزمجر الشام در گفت‌وگو با عربی 21 تصریح کرد: درگیری با دیگر گروه‌های جهادی بخشی از این پروژه است، الجولانی پیشتر با هدف تضعیف یا نابودی گروه احرار الشام یا گروه نور الدین زنگی به جنگ با این گروه‌ها برخاست تا اینکه خود قوی‌ترین گروه مورد اعتماد ترکیه در سوریه باشد.

وی گفت: گروه جنود الشام خطر نظامی برای هیات تحریر الشام به شمار نمی‌رود چرا که گروهی کوچک است اما تصمیم به پایان دادن به حضور مستقل آنها گرفته شده است چرا که ترکیه هیات تحریر الشام را مسئول کنترل ادلب و مهار دیگر گروه‌های جهادی می‌داند.

فشار بین المللی

شبکه روسی “WarGonzo” در گزارشی اعلام کرد تحرکات هیات تحریر الشام برای ریشه‌کن‌سازی گروه جنود الشام بنا به درخواست ترکیه و بریتانیا به عنوان شرطی برای توقف ارتباط دادن این گروه با تروریسم انجام شده است.

این شبکه روسی پیش‌بینی کرد که هیات تحریر الشام دست به تسویه همه گروه‌های خارجی بزند.

مزمجر الشام هم در این باره گفت: فشارهای بین‌المللی بر هیات تحریر الشام به خاطر پرونده  تروریست‌های غیر سوری وجود دارد و این دلیل، برچیده شدن گروه موسوم به «فرقة الغرباء» بود که فرانسوی‌ها بخش اعظم عناصر آن را تشکیل می‌دادند.

این رویکرد شامل همه گروه‌ها نمی شود

به گفته «مزمجر الشام»، حمله تحریر الشام به گروه‌های خارجی شامل همه گروه‌ها نمی‌شود و بسیاری از گروه‌ها هستند که رابطه خوبی با تحریر الشام دارند و زیر چتر آن فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: حملات تحریر الشام شامل گروه‌های «أنصار الإسلام»، «حراس الدین»، «فرقة الغرباء»، «جنود الشام»، «گردان تک‌تیراندازان»، «جند الله» می‌شود.

مزمجر الشام تصریح کرد: اما گروه‌های دیگر نظیر «کتیبة التوحید»، «الجهاد الأوزبکیة»، «أجناد القوقاز»، «الحزب الإسلامی الترکستانی» و«أنصار التوحید »(جند الأقصى پیشین) که زیر چتر تحریر الشام فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان مورد حمله این گروه قرار نگرفته‌اند. تصمیم مقابله با جنود الشام و دیگر گروهها با مخالفت در داخل اعضای تحریر الشام روبرو است اما سرکرده‌های تحریر الشام بر این مقابله متفق القول هستند.

وی در پایان گفت: هدف هیات تحریر الشام از این اقدامات، برقراری روابط حسنه با دولت ائتلاف و ارتش مخالف دولت سوریه است. همچنین این گروه می‌خواهد با این اقدامات، پیام مثبتی به غرب مخابره کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیات تحریر الشام تحریر الشام دیگر گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رایج‌ترین نوع چیدمان صفحه‌کلیدهای امروزی کواِرتی (QWERTY) است. اگر به دکمه‌های بالایی صفحه کلید نگاه کنید از سمت چپ به ترتیب Q-W-E-R-T-Y را مشاهده می‌کنید.  چیدمان صفحه کلید در دهه 1870 توسط کریستوفر لاتام شولز (Christopher Latham Sholes) برای اولین ماشین تحریر موفق تجاری‌اش پیشنهاد شد. تا به حال از خود پرسیده‌اید فلسفه این چیدمان حروف چه بوده است؟ شولز عمداً دکمه‌ها را با فاصله دور از هم قرار داد تا از گیرکردن بازوهای فلزی ماشین تحریر هنگام فشار دادن سریع کلیدهای مجاور به صورت متوالی جلوگیری کند!

به عبارت دیگر او می‌خواست به قیمت کاهش سرعت تایپ  کاربران ماشین تحریر،احتمال خرابی دستگاهش را کم کند. به رغم اینکه امروزه صفحه‌کلیدها از فناوری‌های نوینی برای تایپ استفاده می‌کنند که دیگر گیر نمی‌کند، طرح کواِرتی (QWERTY) همچنان پابرجا بوده و به استانداردی برای صفحه کلیدها، از جمله صفحه کلیدهای کامپیوتر و موبایل تبدیل شده است. طرح کواِرتی اکنون در زندگی روزمره ما جا افتاده است و نحوه تعامل ما با دستگاه های مختلف را شکل داده است.

***

۱۱ حقیقت جالب در مورد صفحه‌کلیدها عبارتند از:


1. چیدمان دکمه‌های صفحه کلید با نظر شخصی خالق آن وضع شد. کلمه «ماشین تحریر» (typewriter) را می‌توان تنها با استفاده از ردیف بالای کلیدهای صفحه کلید استاندارد تایپ کرد!


2. طولانی‌ترین کلمه‌ای که فقط با دست چپ می توان تایپ کرد «stewardesses» به معنای مهماندار است.

 

 

3. طرح صفحه کلید ساده شده Dvorak به عنوان جایگزینی برای QWERTY ایجاد شد و ادعا می کند که کارآمدتر است.

 

 

4. ترکیب صفحه کلید "Ctrl+Alt+Delete" در ابتدا برای راه اندازی مجدد کامپیوترهای اولیه IBM استفاده می‌شد.

 

6. رکورد جهانی تایپ حروف الفبا در سریع ترین زمان حدود 3.37 ثانیه است.

 

 

7. صفحه کلید یکی از کثیف ترین وسایلی است که ما روزانه با آن در تعامل هستیم و اغلب باکتری های بیشتری نسبت به توالت در خود جای داده است!

 

 

8. طرح صفحه کلید مدرن (با حالت قرارگیری تمام کلیدها از جمله دکمه اعداد و F1، F2 و...) بر اساس طرح کلید "استاندارد 101" است که در سال 1986 ایجاد شد.

 

9. برخی از صفحه کلیدها به طور خاص برای بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی مانند کلیدهای قابل تنظیم و نور پس‌زمینه دارند.

 

 

10.  صفحه کلیدهای بی‌سیم از فناوری بلوتوث یا فرکانس رادیویی برای اتصال به دستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

 

11. کلید Space روی کیبورد به طور متوسط ​​بیشترین فشار را متحمل می‌شود!

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • زنانی که در دام «پیج اینستاگرام مادر» افتادند
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد