Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبل از خواندن ادامه‎‌ مطلب و آشنایی با فواید بستنی توجه داشته باشید مصرف بیش از حد این خوردنی محبوب به دلیل قند بسیار بالایی که در خود جای داده است، با وجود تمام فوایدش می‌تواند به چاقی، فشار خون و دیگر مشکلات سلامتی منجر شود.

فواید بی‌شمار بستنی و تاثیر ویژه بر عملکرد مغز

پایه اولیه بستنی، شیر و خامه است که این مواد غنی از کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین، ویتامین A و D هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بدن برهیچ‌کس پوشیده نیست، همچنین نتایج تحقیقات نشان داده، زنانی که روزانه یک اسکوپ بستنی کم چرب خورده بودند، ۲۶ درصد بیشتر از افرادی که بستنی را در رژیم غذایی‌شان نداشتند وزن کم کردند. دلیل این موضوع را می‌توان به کلسیم موجود دربستنی ربط داد.علاوه بر این، کمبود کلسیم در تمام زنانی که مبتلا به سرطان سینه بودند، دیده می‌شود.

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد بستنی منبع غنی از کلسیم است و با دریافت میزان کافی کلسیم می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. کلسیم همچنین برای دندان و رشد و استحکام استخوان‌ها لازم است ، با تقویت استخوان‌ها بدن را قوی نگه‌ می دارد و باعث بهبود سوخت و ساز می‌شود. اگرچه همین نتیجه را با مصرف دوز مشخصی از قرص کلسیم می‌توان گرفت ولی تا وقتی بستنی هست ،چرا باید به دنبال جایگزین بود؟ همین موضوع بستنی را به یک محصول لبنی بامواد مغذی زیاد و تاثیر سلامتی‌بخش فراوان تبدیل کرده‌است.

خوشمزه‌ فرح بخش

عصب ‌شناسان مؤسسه روان‌ شناسی لندن در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافته‌اند، خوردن بستنی موجب تحریک همان بخشی از مغز می شود که مسئول پردازش اطلاعات مربوط به شادی و سرخوشی در افراد است.محققان با بررسی عملکرد مغز افراد هنگام خوردن بستنی وانیلی مشاهده کردند به محض این‌که افراد مورد مطالعه بستنی را قورت می‎دهند، تغییر فوری در مغز به خصوص در قشر اربیتوفرانتال آن‌ها رخ می‌دهد .به این بخش از مغز مرکز شادی می‌گویند و تنها هنگامی فعال می‌شود که فرد خوشحال باشد .

علاوه بر این بستنی بر تقویت عملکرد مغز هم تاثیر ویژه ای دارد. این نتایج طی بررسی‌هایی که در آن دسته اول ازافراد مورد آزمایش صبح به صورت ناشتا و قبل از هر چیز دیگر، بستنی و دسته دیگر یک لیوان آب سرد خورده‌بودند ،به دست آمد. یافته‌ها مبنی بر این بود که، دسته‌ اول هوشیارتر از دسته دوم بودند. متخصصان تغذیه این موضوع را با بالارفتن سطح دوپامین بعد از مصرف بستنی مرتبط ‌دانستند.

البته باید توجه داشت تاثیر این محصول محبوب روی مغز بسیار مشابه اثری است که مواد مخدر در مغز ایجاد می‌کند و باعث اعتیاد می‌شود ،در نتیجه نباید بستنی خوردن را به یک روند همیشگی تبدیل کنید و به آن معتاد شوید.

افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی

از دیگر فواید بستنی می‌توان به غنی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین بودن آن اشاره کرد که سهم بالقوه‌ای در افزایش انرژی دارد. یکی دیگر از فواید بستنی که شاید تصورش را نمی‌کردید، تقویت سیستم ایمنی بدن است.

بستنی نوعی فراورده لبنی تخمیرشده است. فراورده‌های تخمیری باعث تقویت سیستم گوارشی و تنفسی در مقابل عفونت‌ها می‌شوند. هرچه سیستم گوارش و سیستم تنفسی قوی‌تر باشد، ایمنی بدن هم بالاتر می‌رود.

افزایش باروری و کمک به ساخت استخوان در جنین

با مطالعه‌ای که روی ۱۸هزار خانم بین ۲۴ تا ۴۲ ساله صورت گرفت، ثابت شد که مصرف شیر کامل یا بستنی به دلیل وجود نوعی چربی، شانس باروری در زنان را افزایش می‌دهد .

خوردن بستنی پس از آن یعنی در دوران بارداری هم به تأمین مواد معدنی مورد نیاز برای تشکیل و استحکام استخوان در جنین کمک می‌کند. شایان ذکر است که نباید در مصرف بستنی در این دوران زیاده‌روی کرد و ترجیح برآن است که بستنی را خودتان با استفاده از میوه‌های یخ‌زده درست کنید.

منبع: جماران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تقویت سیستم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن

تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حسی سرشار از تکنولوژی و تجمل را منتقل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تیگو ۹ مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرتمند بودن، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. باتری این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L ۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو ۹ با استاندارد ایمنی پنج ستاره مطابقت دارد، بیش از ۸۵٪ خودرو از فولادی با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند.

تیگو ۹ یک شاسی بلند پرچمدار است که تجملات، هوشمندی و ایمنی را با یکدیگر ادغام می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند، با دقت ساخته شده است. این خودرو از روشی زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط زیست برای سفر حمایت می‌کند و هر سفری را به تصعید زندگی با کیفیت تبدیل می‌کند. تیگو ۹ با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود نیاز‌های سفر را کاملاً برآورده می‌کند و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سفر با کیفیت، حتی در زندگی کاری پرمشغله خود لذت ببرند.

در آینده، تیگو ۹ به‌روزرسانی و ارتقای محصول را ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید