Web Analytics Made Easy - Statcounter

« بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی گفت: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت حوزه اجرایی و نهادهای غیردواتی برای پیشبرد امور کودکان و سالمندان امری حیاتی است و  باید وظایف دستگاه‌های اجرایی به خوبی ترسیم، اجرا و نظارت شود.

وی بیان کرد: سالمندان و کودکان ۲ قشر مهم از جامعه هستند که نیازها و مشکلات آنان باید به درستی پی گرفته شود و گفتمان سازی اثربخش و عملیاتی کردن تصمیمات صحیح از موضوعاتی است که باید در این بخش بیش از پیش مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این نشست گفت: مقوله شهر دوستدار سالمند  از سال ۲۰۰۷ در جهان مطرح شد که در این راستا تاکنون اقدامات خوبی در کشور و استان مرکزی صورت گرفته است.

« زهرا امینی» افزود: کلانشهر اراک به‌عنوان شهر دوستدار سالمند استان مرکزی معرفی شده که در این راستا از سال ۹۴ تاکنون نشست‌های زیادی برگزار شده است.

وی بیان کرد: سند ملی سالمندان کشور توسط شورای ملی سالمندان بهزیستی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی تهیه شده که این سند به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: برخی دستگاه‌ها اقداماتی در این خصوص داشته‌اند اما شمار دیگر به‌دلیل مشکلات مالی اقدامی انجام نداده‌اند که نیاز است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتباری را در این خصوص اختصاص دهد.

امینی اظهار داشت: تقویت تشکل‌های سالمندی در استان مرکزی ضروری است زیرا تنها یک بنیاد در استان فعال است.

وی گفت: صدور مجوز این تشکل‌ها با بهزیستی است و این آمادگی برای متقاضیان در این خصوص وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: ظرفیت این استان برای نگهداری شبانه‌روزی از سالمندان تکمیل شده اما در مراکز روزانه آمادگی صدور مجوز وجود دارد.

معاون دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی در این نشست گفت: در دهه‌های اخیر سیاستگذاری‌ در حوزه حقوق کودک و نوجوان در جهان وکشور صورت گرفته است.

« فاطمه فراهانی» افزود: در راستای اهداف تعیین شده برای حقوق کودکان بولتن کودک در استان مرکزی تهیه شده است.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت زیر ۱۸ سال استان مرکزی ۳۹۰ هزار و ۳۷ نفر است که به نسبت جمعیت کل استان، سهم ۲۷ درصدی  دارد.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: تفرش با ۲۲ درصد کمترین و ساوه با ۳۱ درصد بیشترین میزان جمعیت کودک استان را دارند.

فراهانی اظهار  داشت: از سال ۹۵ تا ۹۹، علت مرگ و میر کودکان زیر ۱۸ سال در استان مرکزی رصد شده که ۳۱ درصد مربوط به سوانح وحوادث، ۱۶ درصد بیماری‌های تنفسی، ۱۸ درصد سایر بیماری‌ها و ۱۳ درصد حوادث طبیعی بوده است.

وی گفت: سه هزار و ۱۸۰ کودک بی‌سرپرست زیر پوشش سازمان‌های حمایتی استان مرکزی هستند که یک هزار و ۵۴۶ نفر آنان دختر و یک‌هزار و ۶۳۴ نفر پسر است.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اضافه کرد: تعداد کودکان بد سرپرست زیر پوشش نهادهای حمایتی این استان ۳۳۲ نفر است که ۱۷۲ نفر آنان دختر و ۱۶۰ نفر پسر است.

فراهانی عنوان کرد: کودکان دارای مادر سرپرست زیر پوشش نهادهای حمایتی ۷۵۶ نفر است که ۳۹۷ نفر پسر و ۳۵۹ نفر پسر است.

وی گفت: سه هزار و ۴۰۱ کودک معلول استان مرکزی نیز از حمایت‌های نهادهای حمایتی برخوردار هستند که یک‌هزار و ۵۲ نفر آنان جسمی حرکتی، ۳۶۴ نفر مشکل شنوایی، ۱۲۳ نفر اوتیسم و یک هزار و ۸۶۲ نفر دارای معلولیت ذهنی، بینایی، اعصاب و روان و ستون هستند.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: شمار کودکان کار زیر پوشش  نهادهای حمایتی در این استان ۱۸۷ نفر است که ۲۷ نفر از آنان دختر و ۱۶۰ نفر پسر است.

فراهانی عنوان کرد: ۲۱ درصد از کودکان کار وخیابانی استان مرکزی در ساوه و ۷۹ درصد در اراک است.

وی گفت: بحث سو تغذیه کودکان یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش است که در این راستا ۹۴ هزار و ۸۹۱ دانش‌آموز شناسایی شده که ۴۴ هزار و ۸۶ نفر دختر و ۵۰ هزار و ۸۰۵ نفر پسر است.

معاون دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: جمعیت بازماندگان از تحصیل سال ۹۹ این استان ۸۸۶ نفر بوده که نیاز است تدابیر لازم حمایتی برای آنان صورت گیرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی کودکان کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت کشور اراک استان مرکزی وزارت کشور استانداری مرکزی کودکان کار نهادهای حمایتی استان مرکزی نفر پسر یک هزار زیر پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم