Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@02:47:46 GMT

بی آبرویی یک خانواده در اینستاگرام + انگیزه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۶۵۹

بی آبرویی یک خانواده در اینستاگرام + انگیزه

 رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری مزاحم اینترنتی که با انگیزه مشکلات تقسیم سهم الارث اقدام به هتک حیثیت شاکی در فضای مجازی کرده بود ، خبرداد .

سرهنگ محمد رضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، رسیدگی موضوع  در دستور کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب بر علیه شاکی پرونده کرده اند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: طی بررسی مستندات و تحلیل محتوای مکشوفه در فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی مالک صفحه اینستاگرام مربوطه شناسایی شد.

انتقامگیری مجازی بخاطر سهم ارث

سرهنگ فداییان ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و انجام تحقیقات مقدماتی در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شده ولی با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار در نهایت به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان داشت به دلیل مشکلات سهم الارث پدری و انتشار آگهی فروش زمین پدری بنده توسط شاکی در فضای مجازی مبادرت به انتشار پست کرده و  مطالبی را بر علیه شاکی باز نشر داده است.

وی افزود: این پرونده تکمیل و به همراه مستندات به دادسرا ارسال گردید اما نکته ای که کلیه کاربران بدان باید آگاه باشند که فضای مجازی محلی برای بیان مشکلات خانوادگی و شخصی نبوده و انتشار مطالب کذب براساس قانون جرم است.

این مقام انتظامی توصیه کرد: فضای مجازی محلی برای انتشار محتوا بر علیه افراد نبوده و کاربران از این فضا برای ارتقاء دانش خود بهره بگیرند و به هیچ عنوان مطالب و محتوایی که دارای منابع مشخص نمی باشند را در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بازنشر ندهند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده نموده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا اینستاگرام فضای مجازی اخبار حوادث فضای مجازی اینستاگرام سهام عدالت قیمت خودرو کرونا جنجال های سحر قریشی سحر قریشی حواشی سحر قریشی عکس های مریم مومن مریم مومن مریم معصومی قیمت عکس گلشیفته فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود