Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:35:20 GMT

فرماندار: سیل در ۱۲ روستای تکاب خسارت برجا گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۰۶۹۷

فرماندار: سیل در ۱۲ روستای تکاب خسارت برجا گذاشت

امیر ستوده‌فر روز سه‌شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سیل خسارت جانی درپی نداشت افزود: سیلاب عصر دیروز، دوشنبه موجب تخریب و ازبین رفتن لوازم زندگی و اثاثیه ۶ واحد مسکونی ، تخریب یک دستگاه خودرو سواری، یک دستگاه تراکتور، انبارهای علوفه و اماکن نگهداری دام در روستای "قوشه‌بلاغ" بخش تخت‌سلیمان تکاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سیل روستاهای تکاب دام‌های سبک و سنگین منطقه تلف نشدند اظهارداشت: در روستاهای بدرلو و اسدکندی تکاب نیز ۲ دهنه پل براثر جاری شدن سیلاب تخریب شده و آسیب‌های جدی دیده‌است.

فرماندار تکاب بیان‌کرد: همچنین در روستاهای قلعه جوق و بدرلو بخش مرکزی نیز پنج واحد انبار علوفه و مکان نگهداری دام به دلیل آبگرفتگی و مورود سیلاب تخریب شده‌است.

ستوده‌فر با بیان اینکه میزان دقیق خسارت‌های وارد شده به روستان هنوز معلوم نشده و درحال برآورد توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی است ادامه‌داد: بلافاصله پس از وقوع سیلاب نیروهای امدادی تکاب به روستای قوشه بلاغ بخش تخت سلیمان اعزام شده و با کمک اهالی آبگرفتگی معابر و خانه های روستا را آغاز و گل و لای جمع شده منازل مسکونی را تخلیه کردند.

وی با بیان اینکه راهداران تکاب شب گذشته محور روستایی قلعه‌جوق- بدرلو بخش مرکزی را از گل و لای ناشی از سیل پاک‌سازی کردند، اضافه‌کرد: پس از منازل مسکونی روستاییان بیشتر میزان خسارت سیل عصر دیروز در تکاب به معابر، پل ها، انبارهای علوفه و اماکن دامی وارد شده‌است.

فرماندار تکاب گفت: نیروهای امدادی و اعضای ستناد مدیریت بحران، آتش‌نشانی و هلال احمر امروز، سه شنبه نیز مشغول امدادی رسانی به روستاهای سیل‌زده و بهبود و کاهش خسارت ناشی از سیلاب در منازل مسکونی و معابر روستاها مشغول هستند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۹۰ روستای دارای سکنه در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جاری شدن سیل یکی از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی و حوادث غیرمترقبه در این شهرستان به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها تکاب آذربایجان غربی حوادث غیرطبیعی سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب آذربایجان غربی حوادث غیرطبیعی تکاب آذربایجان غربی حوادث غیرطبیعی سیل خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان