Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cnn، نیکولا زینگارتی، رئیس منطقه لاتزیو ایتالیا، در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم به سوالات خبرنگاران مربوط به حمله سایبری پاسخ داد. یک نیروی پلیس جرایم سایبری ایتالیا به سی. ان. ان گفت که هکر‌ها به سیستم رزرو واکسیناسیون کووید -۱۹ ایتالیا حمله کرده و آن را مسدود کرده اند و این بدترین حمله سایبری است که دستگاه بهداشتی این کشور تا به حال شاهد آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک منبع از پلیس پست و ارتباطات، تحقیقات در مورد حمله بسیار جدی به سیستم فناوری اطلاعات بخش بهداشت لاتزیو، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق ایتالیا آغاز شده است. در بیانیه اداره بهداشت منطقه آمده است که حمله افراد ناشناس از اوایل روز یکشنبه آغاز شده است. به گفته بازرسان، این حمله احتمالاً هنوز ادامه داشته باشد. آلسیو دآماتو، مشاور بهداشت منطقه‌ای لاتزیو، روز دوشنبه اطمینان داد که بیش از ۵۰۰ هزار شهروندی که تا قبل از ۱۳ آگوست واکسن کووید -۱۹ خود را رزرو کرده اند، هنوز می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

آماتو در پیامی در صفحه رسمی فیسبوک منطقه گفت: تکنسین‌ها در تلاش هستند تا رزرو‌های جدید را مجدداً فعال کنند و هیچ داده‌ای به سرقت نرفته است. البته این حمله جدی‌ترین حمله سایبری است که تا کنون به یک اداره دولتی ایتالیا انجام شده است. مقامات محلی گفتند که از طرف هکر‌ها درخواست باج دریافت کرده اند، اما آن‌ها هیچ ادعای دیگری ندارند.

حمله سایبری به مرکز رزرو واکسن کرونا چگونه صورت گرفت؟

یک منبع آگاه جرایم سایبری گفت: در حمله این بدافزار از قفل رمزنگاری برای رمزگذاری پرونده‌ها و مسدود کردن تمام فعالیت‌های سیستم از جمله مرکز رزرو واکسن کووید -۱۹ استفاده شد. منبع معتبر به CNN گفت، با توجه به نوع حمله، فایل‌های رمزگذاری شده همچنان می‌توانند خراب شوند، زیرا بدافزار همچنان در سیستم گسترش می‌یابد.

با این حال، حمله می‌تواند دوباره راه اندازی شود. بازرسان، که نتوانسته اند مهاجمان را شناسایی کنند، می‌گویند که اطلاعات حساس بهداشتی، از جمله اطلاعات متعلق به رئیس جمهور سرجیو ماتارلا و نخست وزیر ماریو دراگی، توسط هکر‌ها نقض نشده است. دادستانی رم جنایات را دسترسی غیرمجاز و صدمه شدید به سیستم فناوری اطلاعات توصیف کرده است.

نیکولا زینگارتی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که عاملان جنایت مشخص نشده اند اما طبق شواهد به دست آمده از یک کشور خارجی هستند. خدمات اورژانس به عملکرد عادی خود ادامه می‌دهد و از شهروندان برای تأخیر در سایر خدمات عذرخواهی میکنم، البته کارکنان فناوری همچنان از گسترش حملات بیشتر جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

سال ۲۰۲۱؛ سالی رویایی برای هکر‌ها با بیش از ۳۰۰ میلیون حمله سایبری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کشور ایتالیا واکسن کرونا سیستم واکسیناسیون حملات سایبری حمله سایبری هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مردانی گفت: طرح واکسیناسیون رایگان دام در استان علیه بیماری‌های آبله و شاربن، لمپی اسکین و طاعون نخشوارکنندگان از فروردین امسال آغاز شده است.

وی افزود: بیماری آبله و شاربن از بیماری‌های مهم و مشترک بین انسان و دام به شمار می‌رود که می‌تواند خسارات جبران ناپذیر اقتصادی و مخاطرات بهداشتی دامی ایجاد کند.

معاون سلامت دامپزشکی زنجان ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۱۸ هزار و ۵۸۴ راس دام علیه بیماری‌های آبله و شاربن، بیش از پنج هزار و ۹۰۰ راس علیه بیماری لمپی اسکین و بیش از ۱۲۳ هزار رأس علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان از ابتدای سال تاکنون واکسینه شده اند.

مردانی ادامه داد: این طرح با بهره‌گیری از ۲۵ واکسیناتور در قالب ۱۵ گروه عملیاتی در بخش دولتی و ۲۰ واکسیناتور در قالب ۹ گروه عملیاتی در بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: در این مرحله عملیات واکسیناسیون شاربن و لمپی اسکین در انواع دام شامل گاو، گوسفند، بز و تک سمیان و واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان در دام‌های سبک شامل گوسفند و بز انجام می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی زنجان گفت: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری‌های استراتژیک واکسن به صورت رایگان و یا یارانه‌ای در اختیار دامداران استان قرار می‌گیرد.

واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌های بروسلوز، شاربن، هاری، لمپی اسکین و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، کزاز و شاربن علامتی، طاعون، تب برفکی، سل، آبله، آنتروتوکسمی، قانقاریا و آگالاکسی و دیگر بیماری‌ها سالانه به صورت رایگان با همکاری اکیپ‌های بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله