Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسل ششم سیستم رزم هوایی بریتانیا پس از اعطای قرارداد ۲۵۰ میلیون پوندی به شرکت "BAE Systems" وارد مرحله مفهومی شد.

تنها یک ماه پس از آنکه اروپا چراغ سبز را برای توسعه نسل بعدی جت جنگنده و سیستم پشتیبانی جدید اعلام کرد، وزارت دفاع بریتانیا برنامه خود را وارد مرحله بعدی کرد.

هواپیمای "تمپست"(Tempest) سنگ بنای سیستم هوایی رزمی آینده بریتانیا(FCAS) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیمای جنگنده نسل ششم هواپیماهای جنگنده بریتانیا است که قرار است در دهه ۲۰۴۰ جایگزین بسیاری از جنگنده‌های موجود این کشور شود. البته تا تحقق این امر هنوز مدت زیادی زمان باقی است، اما اغلب سیستم‌های پیچیده این برنامه چند دهه است که در حال ساخت و توسعه هستند.

اکنون وزارت دفاع بریتانیا یک قرارداد به ارزش حدود ۲۵۰ میلیون پوند(۳۴۷ میلیون دلار) به کنسرسیومی از جمله شرکت‌های تابع وزارت دفاع بریتانیا، شرکت "BAE Systems"، "لئوناردو"، "MBDA UK" و "رولزرویس" اعطا کرده تا طراحی و توسعه "FCAS" را پیش ببرند.

براساس این قرارداد جدید، این کنسرسیوم، ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای توسعه و ارزیابی مشخصات نهایی طراحی و قابلیت "تمپست" را ایجاد می‌کند.

البته برنامه "FCAS" تنها شامل جنگنده‌های پیشرفته نیست. با توجه به پیشرفت سریع هواپیماهای بدون سرنشین در جبهه‌های جنگ طی سال‌های اخیر، برنامه "FCAS" به عنوان یک سیستم کامل در حال توسعه است که شامل استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین انواع هوش مصنوعی و سیستم‌های خودران نیز هست.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت "BAE Systems" آمده است که وقتی سیستم "FCAS" تکمیل شود، با سیستم‌های توسعه یافته توسط متحدان بریتانیا برای ارائه توان نظامی پیشرو در جهان کار خواهد کرد.

برنامه "FCAS" بریتانیا از برنامه "ETAP" که در سال ۲۰۰۰ شروع شد و شامل کشورهای انگلیس، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، آلمان و فرانسه است، تکامل یافته است. برنامه اروپایی فعلی شامل کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا است. در نهایت، کنسرسیوم اتحادیه اروپا نیز به دنبال جایگزینی جنگنده‌های معروف خود بین سال‌های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ است و پروژه آنها توسط شرکت‌های "ایرباس"، "داسو" و "ایندرا" پیگیری می‌شود.

بر اساس یک گزارش، برنامه بریتانیا علاوه بر ارائه قابلیت‌های فناوری پیشرفته به توانایی دفاعی این کشور، ۲۶.۲ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور نیز کمک می‌کند و از ۲۱ هزار فرصت شغل پشتیبانی می‌کند و سرمایه‌گذاری، نوآوری، بهره‌وری و مهارت‌ها را در منطقه بهبود می‌بخشد.

"کریس بوردمن" مدیر عامل شرکت "BAE Systems" می‌گوید: ما در حال انجام یک برنامه بلندپروازانه برای انگلیس هستیم که توانایی پیشرفته پدافند هوایی را ارائه می‌دهد و می‌تواند با تهدیدهای آینده مقابله کند و امنیت و دفاع ملی ما را حفظ کند. این برنامه طی سال‌های آینده یکی از هیجان انگیزترین دوره‌های تاریخ صنعت ما را نشان می‌دهد و به عنوان یک تیم، ما این شانس را داریم که بخشی از یک اتفاق واقعاً تاریخی باشیم.

اکنون به نظر می‌رسد که زمان هیجان انگیزی برای هواپیماهای جنگنده و سیستم‌های دفاعی هوایی در پیش است، به ویژه با توجه به اینکه روسیه نیز به تازگی از جنگنده نسل پنجم خود رونمایی کرده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و این تصمیم باعث شد تا منطقه هفت حوض درصدی از مردم شرق مشهد را به سمت خود بکشاند. 

امیر رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۳ شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد، اظهار کرد: امسال علاوه بر برنامه‌هایی که در نظر داریم و در این خصوص برنامه‌ریزی شده در تلاش هستیم منطقه هفت حوض را توسعه دهیم تا مورد توجه مردم به خصوص افرادی که در جنوب شرق مشهد زندگی می‌کنند نیز قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقدمات انجام فعالیت‌هایی در زمینه توسعه منطقه هفت حوض آغاز شده و امیدواریم که به زودی این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در مجموعه خود برنامه‌ریزی کردیم اتوبوس گردشگری برای زائران و مجاوران است که آن‌ها را از کوه پارک به سمت قله‌زو منتقل کنیم و این اتفاق به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری در خصوص توسعه هفت حوض و تقویت فضای نوری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم فضاهای درختکاری را در این منطقه افزایش دهیم تا مردم بتوانند از فضای بیشتری نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ هفت حوض حدود ۱۷۰۰ خودرو است و قصد داریم این فضا را گسترش دهیم تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند. همچنین راه‌اندازی روستا بازار تقریباً به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم که در روزهای آینده به بهره‌برداری کامل برسد و به محض اینکه به صورت جامع و کامل راه‌اندازی شود، قطعا حدود ۱.۵ برابر در ورودی‌ منطقه هفت حوض تاثیرگذار خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: این تصمیم باعث شد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این تغییرات منجربه اقبال بیشتر مردم به این منطقه شده است. بنابراین منطقه هفت حوض می‌تواند درصدی از شهروندان شرق مشهد را به سمت خود سوق دهد، زیرا خدمات در این منطقه نیز ارزان قیمت است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه نیاز است سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا ارائه این خدمات به مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌های دیگری مانند بازی‌های هیجانی را در دستور کار خود قرار داده و لایحه آن برای شورای اسلامی مشهد ارسال شده است تا در صورت موافقت نیز اتفاق رخ دهد. این بازی‌های هیجانی در ۴ نقطه مشهد با ۱۰ مورد تنوع برای علاقه‌مندان اتفاق خواهد افتاد. همچنین اقدامات اولیه‌ای برای ایجاد شهر برفی و گفت‌وگو با سرمایه‌گذار آکواریوم شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند