Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل خرید‌های تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ به علت وقوع سیل‌های اخیر در اروپا و چین و اختلال در زنجیره‌های تأمین، با تهدید کمبود کالا و تأخیر در کشتی‌رانی مواجه خواهد بود. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، فصل خرید‌های تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ به علت وقوع سیل‌های اخیر در اروپا و چین و اختلال در زنجیره‌های تأمین، با تهدید کمبود کالا و تأخیر در کشتی‌رانی مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاوان جوشی، معاون رئیس شرکت نرم‌افزار زنجیره تأمین «ای‌تو پن» می‌گوید: فصل خرید‌های مربوط به تعطیلات و به ویژه «جمعه سیاه» که معمولاً کالا‌ها و مواد خام زیادی برای آن انبار می‌شود بدترین آسیب را از این بحران کشتی‌رانی خواهد دید.

او می‌گوید: کالا‌های الکترونیکی، کالا‌های اتاق خواب، البسه و لوازم خانگی با کمبود شدیدی مواجه خواهند شد. این در حالی است که خرید‌های مربوط به فصل بازگشت به مدرسه شروع شده و روند کمبود کالا رفته رفته بدتر شده و در فصل خرید‌های تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

جوشی اضافه کرد: تأخیر‌های مربوط به توزیع مواد خام مورد نیاز برای ساخت کالا‌های گوناگون هم تأثیراتی ثانویه داشته و زنجیره‌های تأمین را مختل خواهد کرد.

شرق اروپا و استان هنان چین که مرکز کلیدی حمل کالا و خانه شرکت‌های مهم بزرگی است با تخریب‌های ویران‌گر ناشی از سیل‌های اخیر روبرو هستند.

این سیل‌ها به راه‌آهن‌هایی که برای انتقال کالا و مواد خام در هر دو منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفتند آسیب‌های جدی وارد کرده است.

جوشی می‌گوید: برخلاف جمعه‌های سیاه سال‌های گذشته که شاهد تخفیف‌های بزرگی بودیم امسال احتمالاً با افزایش قیمت همه انواع کالا‌ها روبرو خواهیم شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل هم که دیشب در جمع خبرنگاران یک رویداد تکنولوژی صحبت می‌کرد گفت: قیمت‌های کشتی‌رانی بالا رفته است. / مهر برچسب ها: سیل‌های اروپا ، تامین کالا ، جمعه سیاه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OqC

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیل های اروپا تامین کالا جمعه سیاه فصل خرید کشتی رانی کالا ها سیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.   به گزارش ایسنا از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجرایی‌سازی شیوه‌نامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲‌‏/۰۰ سال ۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاش های صورت گرفته و فراهم‌سازی الزامات سامانه ای و فناورانه و با همکاری بانک های صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.     در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند.   لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.   مزایای برات الکترونیکی  برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:   قابلیت انتقال در زنجیره های فعالیت های اقتصادی

-    امکان صدور برات الکترونیکی  تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار

  معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی

  امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره   با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاه های اقتصادی در طول زنجیره های فعالیت آنها فراهم شده است.   لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور  ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد