Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع این ویروس با سویه دلتا را در استان بحرانی اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به جز ماه‌های ابتدایی آن که هنوز این ویروس برای ما بسیار ناشناخته بود این نخستین باری است که استرس و نگرانی ناشی از کنترل وضعیت استان احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحرانی بودن شرایط به حدی است که دیگر تختی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان وجود ندارد و مجبور هستیم با ترخیص بیمارانی که شرایط بهتری دارند و یا با استقرار بیمارستان صحرایی خدمات‌رسانی به مبتلایان را بدون وقفه ادامه دهیم و همانطور که از وضعیت کنونی پیداست روزهای بسیار سختی را در هفته‌های آینده در پیش خواهیم داشت.

شیرانی با بیان اینکه در روزهای اخیر روزانه ۵۰۰ بیمار بستری مبتلا به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد اگرچه تست ۳۰ تا ۳۵ درصد آنها منفی کاذب می‌شود اما به لحاظ تشخیص پزشکی این افراد مبتلا به کرونا هستند و باید تحت درمان و بستری قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر آن روزانه حدود ۴۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا نیز در استان شناسایی می‌شود که این افراد نیز نیاز به دارو دارند که با تنگناهایی در این خصوص مواجه هستیم.

شیرانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان اول کشور در خصوص میزان شیوع کرونا است، خاطرنشان کرد: در این موج (موج پنجم) مشخص نیست که چه زمانی به قله می‌رسیم و اوج آن تاچه زمانی ادامه پیدا می‌کند از همین رو به نظر می‌رسد گرفتاری در این موج بسیار طولانی‌تر و  سخت‌تر از موج‌های قبلی باشد.

وی، تنها راه مقابله با این وضعیت را رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی دانست و گفت: واکسیناسیون گروه‌های هدف نیز برای مقابله با این موج کارساز نیست و تنها راه رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

شیرانی تعطیلی کامل ۲ هفته‌ای استان را بعنوان مهمترین راهکار برای جلوگیری از وخامت بیشتر شرایط استان پیشنهاد داد و افزود: این تعطیلی ۲ هفته‌ای در صورت تصویب باید با جدیت زیاد اجرا شود و اجازه هیچگونه تردد حتی بین روستایی هم داده نشود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان رعایت پروتکل‌ها برای مقابله با ویروس کرونا مناسب نیست و دست کم باید به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند.

سیدراشد جزایری در ادامه به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۶۲ هزار و ۳۴ دوز واکسن وارد استان شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۸۴۵ دوز تزریق شده است.

وی درصد جمعیت واکسینه شده استان را ۱۶.۴ درصد اعلام کرد و گفت: به زودی با آغاز واکسیناسیون گروه‌های جدید از جمله زندانیان، کارکنان بانک‌ها، شاغلان در تعویض پلاک، اساتید دانشگاه‌ها، پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی، قضات و اعضای نظام دامپزشکی درصد جمعیت واکسینه شده استان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در حدود ۱۵۸ هزار مورد نمونه‌گیری کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده که بر اساس آن بیش از ۵۶ هزار نفر مبتلای قطعی به این ویروس شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل و کیار در وضعیت قرمز ( خیلی پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن و سامان در وضعیت نارنجی( پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت چهارمحال و بختیاری مبتلا به کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان

سلیمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: تیم جوانان شهرکرد با غلبه بر تیم‌های سنندج و مشهد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر جوانان صعود کرد.

بیشتر بخوانید

دعوت بسکتبالیست‌های تیم مینی بسکتبال شهرستان شهرکرد به جشنواره انتخابی تیم ملی

وی افزود: تیم جوانان بسکتبال جز چهار تیم برتر کشور قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی