Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 1400
به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 1400 می‌رساند، آزمون متقاضیان رشته‌های امتحانی با آزمون در صبح روز جمعه مورخ 1400/05/22 در 188 شهرستان به شرح مندرج در جدول شماره 1 این اطلاعیه (مرکز استان و برخی شهرستانها) برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است برای پذیرش دانشجو در كدرشته های امتحانی: 102 (مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی كار)، 104 (مهندسی بهداشت محیط)، 105 (ساخت پروتزهای دندانی)،‌ 112 (مدارك پزشكی)،113 (هوشبری)، 202 (ایمنی صنعتی)، 204 (برق)، 206 (ساخت و تولید)، 207 (صنایع چوب و مبلمان)‌، 208 (صنایع شیمیایی)،210 ( کامپیوتر) ، 211 (مواد)،‌ 213 (معدن)،214 (معماری)، 215 (مکانیک) ، 216 (نقشه برداری)‌، 217 (شهرسازی)، 218 (صنایع نساجی)‌، 232 (مهندسی اجرایی عمران) ،‌ 301 (مهندسی آبیاری و منابع طبیعی)، ‌304 (پرورش طیور)، 306 (علوم دامی)،‌ 307 (تولیدات گیاهی)‌، 309 (شیلات)‌، 311 (علوم و صنایع غذایی)‌،‌ 312 (گیاه پزشكی)،‌313 (ماشین های كشاورزی)، 401 (آمار)‌، 503 (آموزش راهنمایی و مشاوره)،‌ 504 (زبان انگلیسی)،‌ 509 (آموزش و پرورش ابتدایی)، 511 (باستان شناسی)، 512 ( علوم ورزشی)، 513 (تربیت معلم قرآن كریم)، 514 ( حسابداری) ، ‌516 (علوم انتظامی)‌، 518 (مدیریت)،‌ 519 (حقوق)،601 (طراحی و دوخت) ، 602 (صنایع دستی)،‌603 (مرمت و احیای بناهای تاریخی)، 604 (نوازندگی ساز ایرانی)، 605(هنرهای تجسمی) ، 606 (طراحی پوشاک)، 701 (1-علوم آزمایشگاهی دامپزشكی و بهداشت مواد غذایی)، آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل كل مقطع كاردانی) صورت می‌گیرد. لذا برای متقاضیانی كه در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته نموده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد. 
تذکر مهم 1: متقاضیان گزینش در رشته های بدون آزمون می توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و كد رشته محلهای انتخابی خود از تاریخ 19/05/1400 لغایت 1400/05/22 با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
تذکر مهم 2: متقاضیانی كه در زمان مقرر (1400/05/23 لغایت 04/04/1400) موفق به ثبت نام نشده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند با توجه به اطلاعیه ثبت نام مورخ 06/04/1400 نسبت به ثبت نام در رشته های بدون آزمون از تاریخ 19/05/1400 لغایت 1400/05/22 اقدام نمایند. 
الف- نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون 
برگ راهنما برای متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای متقاضیان رشته های با آزمون از روز سه‌شنبه 19/05/1400 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد تا متقاضیان شرکت در آزمون بتوانند با وارد كردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، كد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام نمایند. متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامی است. لذا متقاضیان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند. 
یادآوری های مهم:
1- چنانچه متقاضیان به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا كدپیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت كارت شركت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا كد پیگیری ثبت نام اقدام نماید. لازم به ذكر است این امكان برای متقاضیانی فراهم می باشد كه در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی كه اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.
2- لازم به یادآوری است متقاضیان ثبت نام كننده در رشته های با آزمون لازم است در زمان پرینت كارت شركت در آزمون (از تاریخ 19/05/1400 لغایت 1400/05/21) با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی (از جمله معدل کل مقطع کاردانی) و كدرشته محل‌های انتخابی خود با توجه به توضیحات این اطلاعیه و برگ راهنمای شركت در آزمون در صورت نیاز اقدام نمایند.
ب- نشانی و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون: 
نشانی و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون همه متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (برای تعیین حوزه امتحانی) كه در بند 31 تقاضانامه ثبت‌نام مشخص كرده‌اند، به شرح جدول شماره 2 مندرج در این اطلاعیه می‌باشد. 
ج- درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند: 
3-1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1، 2، 4، 5، 6، 10، 12، 13، 14، 16، 17، 18 و 19 به ترتیب شامل نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، كد و عنوان رشته تحصیلی، موسسه محل اخذ مدرک ، سال و ماه اخذ مدرک ، معدل فارغ‌التحصیلی، وضعیت اشتغال (كارمندی)، استان بومی و علاقه‌مندی به گزینش در رشته‌های غیرانتفاعی و كد و عنوان محل های انتخابی براساس اولویت علاقه متقاضی کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 1400/05/22 منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی كه نسبت به بندهای 3، 7، 9 و 15 (جنس، دین، معلولیت، زبان خارجی ) تفاوتی مشاهده نمودند، ضروری است در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره 2) مراجعه نمایند. 
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود متقاضی در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3-2- چنانچه متقاضیان مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت‌نامی (بند 8) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است حداكثر تا تاریخ 1400/05/22 منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح سهمیه اقدام نمایند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای آنان اعمال گردد. در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد. ضمناً تأكید می گردد متقاضیانی كه در مرحله اول ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته است، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداكثر تا تاریخ 1400/05/24 به ارگانهای ذیربط نیز مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می گردد.در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ‌گونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.
3-3- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می‌باشد و یا عکس روی کارت وی دارای اشكالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، اشتباه عکس و واضح نبودن عکس و ... می‌باشد، ضروری است در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 با به همراه داشتن 2 قطعه عکس 4×3 و کارت ملی یا شناسنامه عكس‌دار به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (براساس جدول شماره 2) مراجعه و موضوع را دنبال نمایند تا مشکل برطرف گردد. 
3-4- آن دسته از متقاضیانی كه هم اکنون علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی می‌باشند، لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری به وسیله کارتهای عضو شبکه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ 137000 (یکصد و سی و هفت هزار) ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی اقدام نموده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج نمایند و سپس با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات نسبت به اعمال انتخاب كدرشته‌محلهای مورد علاقه خود اقدام نمایند.
یادآوری: همه متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون می‌بایست از برگ راهنمای شرکت در آزمون كه بر روی درگاه این سازمان قرار داده خواهد شد، پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
قابل توجه همه متقاضیان: متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون و رشته های پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی لازم است با توجه به تاریخ های اعلام شده به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه مورخ 06/04/1400 كه هم اكنون در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان قابل دسترسی و مشاهده می‌باشد و همچنین اطلاعیه اصلاحی دفترچه راهنمای ثبت‌‌نام و انتخاب رشته كه ، نسبت به ویرایش كد رشته محلهای انتخابی خود اقدام نمایند. در تاریخ 18/05/1400 در درگاه اطلاع‌رسانی مذكور قرار خواهد گرفت
د–موارد مهم قابل توجه متقاضیان 
1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عكس‌دار الزامی است.
2- درهای ورودی حوزه‌های امتحانی رأس ساعت 7:30 (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت 8:00 (هشت) آغاز می‌گردد. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درهای ورودی به محوطه و یا سالنهای امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.
3- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عكس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
4- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله كیف دستی، ساك دستی، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اكیداً خودداری نمایند.
5- لازم به تاكید است همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند ودرجلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری كه بخشی از آن در بند «ح» آمده است، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.
6- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می گردد و با متقاضیان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
7- متقاضیان علاقه مند به گزینش در رشته‌های با آزمون و همچنین رشته‌های تحصیلی با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، لازم است برای اطلاع از تاریخ و نحوه انتخاب رشته، در دهه اول شهریور ماه به پایگاه اطلاع‌رسانی مركز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.
هـ- اصلاحات و تغییرات دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اعلام رشته‌های جدید:
برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی رشته های جدید و یا اصلاحاتی را در رشته ها پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و اطلاعیه مورخ 1400/03/30 این آزمون به این سازمان اعلام نموده اند كه این قبیل كد رشته محلها و اصلاحات اعلام شده طی اطلاعیه‌ای در تاریخ 18/05/1400 بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان درج خواهد شد. لازم است همه متقاضیان رشته‌های با آزمون یا با سوابق تحصیلی نسبت به مطالعه آن اقدام نموده و در صورت تمایل از تاریخ 19/05/1400 لغایت 1400/05/22 نسبت به انجام ویرایش در رشته‌محلهای انتخابی خود اقدام نمایند.
و- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی 
ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه-های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جدا خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
6- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری نمایند.
8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید). 
9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
10- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
ز- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 06/05/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ 13/05/1400 لغایت جمعه مورخ 15/05/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ناپیوسته) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه این فرم را تكمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد. 
یادآوری مهم: با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.
ح- قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری
ماده 5- تخلفات و جرائم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف - ارتکاب هرگونه عملی كه موجب بی نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظه‌دار.
ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
2- تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.
3- ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.
ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاهها حافظه‌دار.
د - كمك به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
ه‍ - دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و - هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز - افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح - خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینكه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده 6 - هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف - درمورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب - در مورد مشمولات بند (ب) یا بند (ج) ماده (5) : محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یك تا ده سال.
تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظرخواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده 7 - در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و)، (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یك میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یك تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده 8 - ارتکاب هر یك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یك گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشكیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یك از اعضاء كه در ارتکاب تخلفات و جرائم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده 9 - رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمونها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا كمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده 10 - در صورت محکومیت قطعی فردی به یكی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیأت رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هر گونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.
ماده 11 - چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یك یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، براساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.
ط- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات
با نزدیك شدن به ایام برگزاری آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و كلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبكه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون ، اقدام به اخاذی و كلاهبرداری می‌نمایند. از متقاضیان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشكوك در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های 36182152-026 و 36182151-026 و آدرس الكترونیكی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره كل حراست سازمان سنجش آموزش كشور اعلام نمایند. 
به متقاضیان عزیز اعلام می دارد این سازمان هیچگونه فعالیتی در كانالهای اطلاع‌رسانی (تلگرام، اینستاگرام و ...) ندارد و متقاضیان محترم جهت كسب اطلاعات لازم و دسترسی به اطلاعیه های صادره می توانند از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان، نشریه الکترونیکی پیك سنجش و یا كانالهای اطلاع رسانی داخلی سروش، آی‌گپ، گپ، بله و ایتا به آدرسهای مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. 
ی - نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را از تاریخ دوشنبه 18/05/1400 لغایت روز جمعه 1400/05/22 با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره ‌تلفن‌ 42163-021 در میان بگذارند. 
 دریافت فایل جدول شماره 1 - شهرستان محل رفع نقص کارت و برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2- آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 در قالب PDF
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 متقاضیان رشته های امتحانی با آزمون محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون رسیدگی به تخلفات در آزمون تاریخ 19 05 1400 لغایت 1400 05 درگاه اطلاع رسانی سازمان پرینت کارت شرکت در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته رشته های با آزمون گزینش در رشته خود اقدام نمایند شناسنامه عکس دار انتخابی خود هیأت های رسیدگی ویرایش اطلاعات تخلفات و جرائم اطلاعات مندرج مراجعه نمایند برای متقاضیان برگزاری آزمون جلسه آزمون حوزه امتحانی بیماری کرونا سوابق تحصیلی وزارت بهداشت همه متقاضیان برای متقاضی رشته محلهای جدول شماره 2 همراه داشتن ثبت نام خواهد شد روی کارت کارت ملی مورخ 1400 بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری برای دواطلبان سیل زده تکرار می شود

به گزارش صدای ایران به نقل از فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر دا‌وطلبان، خانم‌ها هستند.


وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آنها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.


رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.


پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند، اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد / جزییات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • آزمون سراسری برای دواطلبان سیل زده تکرار می شود
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است