Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، حسن افتخاری اظهار کرد: در پی افزایش دما و به تبع آن رشد مصرف برق در بخش خانگی، مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان هم به بالاترین سطح خود رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب گازطبیعی تحویل نیروگاه‌های تولید برق استان شده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن(۹۹) یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون مترمکعب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در مدت چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ را سه میلیارد و ۸۳۸ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: از این آمار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء و ۷۴۱ میلیون مترمکعب هم در صنایع فولاد، سیمان و حمل‌ونقل استان مصرف شد.

افتخاری تصریح کرد: در روزهای پایانی تیر ماه و روزهای ابتدایی مردادماه امسال روزانه بالغ بر ۲۶ میلیون مترمکعب گازطبیعی در نیروگاه‌های منطقه خراسان مصرف شد که این میزان به تنهایی بیشتر از تولید یک فاز پارس جنوبی و رکوردی بی‌سابقه در تاریخ مصرف گاز بخش نیروگاهی منطقه خراسان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: کارکنان واحدهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز در خراسان رضوی در شرکت های بهره‌برداری نفت و گاز شرق، پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت گاز استان با وجود همه‌گیری و شیوع گسترده کرونا با مجاهدت، تلاش شبانه‌روزی و بدون وقفه حتی در ایام وضعیت قرمز کرونا و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت و پشتیبانی از تولید نام‌گذاری شده است در کنار تامین پایدار گازطبیعی بخش‌های خانگی، تولیدی، صنعتی و حمل‌ونقل(CNG)، در زمینه تامین حداکثری گاز مصرفی نیروگاه های تولید برق منطقه خراسان نیز اقدام کردند.

وی با اشاره به محدودیت منابع خدادادی گاز و این نکته که گاز امانتی از آیندگان نزد ما است از مصرف‌کنندگان عمده و شهروندان درخواست کرد با مدیریت درست مصرف، رعایت الگوها و روش‌های بهینه‌سازی گاز طبیعی و انرژی زمینه خدمت‌رسانی بهتر و مستمر در بخش‌های مختلف را فراهم آورند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی حسن افتخاری گازرسانی به نیروگاه های برق خراسان رضوی میلیون مترمکعب یک میلیارد خراسان رضوی شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: بارش‌های باران در شبانه روز گذشته ۲۶ شهرستان این استان را فرا گرفت که بیشترین آن مربوط به خواف با حدود ۱۷ میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: پس از خواف بیشترین میزان بارش در خراسان رضوی در شهرستان‌های جوین و جغتای به ترتیب با ۱۴ و ۹ میلیمتر گزارش شده و در ایستگاه هواشناسی مشهد کمتر از یک میلیمتر ثبت شده است.

وی بیان کرد: بارش‌های باران همراه با رعد و برق در طول امروز و فردا با شدت کمتر در نواحی شمالی و ارتفاعات استان خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر ادامه دارد.

غیوری‌خواه ادامه داد: با ورود سامانه بارشی دیگری از روز سه شنبه به استان، رگبار باران و در مناطق مستعد با احتمال رعد و برق و بارش تگرگ برای مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: در این مدت بیشترین میزان بارش در استان برای روز پنجشنبه و با احتمال آب گرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت افزایش سرعت وزش باد در پاره‌ای از نقاط استان به ویژه نقاط بادخیز، گاهی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و در ساعات شب تا اوایل صبح در پاره‌ای از نقاط، کاهش دید افقی به علت پدیده مه گرفتگی انتظار می‌رود.

غیوری خواه گفت: روند افزایش تدریجی دمای هوا در استان خراسان رضوی که از دیروز آغاز شده تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد، اما برای روز پنجشنبه کاهش قابل توجه دمای روزانه پیش بینی می‌شود، به طوری که در برخی نواحی شمالی و شرقی استان دمای روزانه هوا تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت دمای بین ۱۲ تا ۲۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است که بیشینه دمای امروز مشهد به ۲۷ درجه سلسیوس و کمینه دمای امشب این شهر به ۱۳ درجه می‌رسد.

به گفته غیوری خواه، در شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ داورزن با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد