Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@22:52:07 GMT

تورم 53قلم کالای خوراکی در تیر+نمودار

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۳۶۰۵

تورم 53قلم کالای خوراکی در تیر+نمودار

از ۵۳ قلم کالای خوراکی منتخب تعداد ۳۸ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور ۴۲.۹ درصد داشته‌اند. ناطقان: براساس گزارش مرکز آمار ایران در تیر ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور روند رو به افزایش دارد. در گروه نان و غلات، اقلام رشته آش با ٣,٤ درصد ،شیرینی خشک با ٣.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢ درصد و ماکارونی با ١.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– تیر ١٤٠٠ بدین شرح است.

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "رشته آش" با ٣,٤ درصد ،"شیرینی خشک" با ٣.٢ درصد و "ماکارونی" با ١.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٤,٢ درصد،" گوشت گاو یا گوساله" با ١.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه " گوشت گوسفند" با ٠.٦ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با ١١,٦ درصد، "روغن مایع" با ٣.٤ درصد و "ماست پاستوریزه" با ٢.٨ درصد بوده است. همچنین در این گروه "روغن نباتی جامد" با ٢.٦ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

از ۵۳ قلم کالای خوراکی منتخب تعداد ۳۸ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه ای کل کشور ۴۲.۹ درصد داشته اند.




میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ١٣ درصد و "خربزه" با ١٠,٧ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "لیمو­ترش" با ١٤.٦ درصد و "موز" با  ٧.٢ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پیاز" با ١٤ درصد، "خیار" با ١٠,٣ درصد و "هویج فرنگی" با ١٠.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "گوجه فرنگی" با ١.٠ درصد و "سیب زمینی" با  ٠.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "نوشابه گازدار" با ٧,٩ درصد و "شکر" با ٤.٩ درصد است. منبع: فارس برچسب ها: تورم ، کالاهای خوراکی ، تیرماه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تورم کالاهای خوراکی تیرماه بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط همچنین در این گروه ٤ درصد ٢ درصد ٨ درصد ٦ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راه بازار اجاره از بازار مسکن جدا شد / آمارهای نگران‌کننده برای مستاجران
  • چاپ تورم!
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟
  • توقف بازار مسکن در فروردین
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید