Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهنگرزاده، کارشناس روانپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط روحی و روانی کادر درمان در دوران کرونا اظهار کرد: قابل درک است که کادر درمان با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی و در تماس مکرر با بیماران، به خصوص بیماران کرونایی با در خطر انداختن جان و زندگی خود، بالاترین درجه رفتار انسانیت، یعنی ایثار را در قبال همنوعان خود انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کادر درمان به دلیل حضور مداوم در مراکز درمانی، شاهد بیماران و درد آنها هستند. افراد حاضر در مراکز درمانی به دلیل نزدیکی با بیماران، درد و رنج آنها را به طور ملموس درک می‌کنند، همین امر باعث شده در معرض نوعی اختلال "اضطراب پس از آسیب" قرار بگیرند.

آهنگرزاده افزود: این اختلال پس از اینکه شخص ضربه‌ای تجربه می‌کند و یا زمانیکه از نزدیک شاهد صحنه های ناخوشایند است، رخ می‌دهد. پزشکان و پرستاران هم به دلیل مواجهه مکرر با بیماران ممکن است دچار این اختلال شوند. این اختلال در شرایطی می‌تواند زندگی کادر درمان را تحت تاثیر قرار داده و مختل کند.

این کارشناس روانپزشکی درباره راهکار‌هایی که می‌تواند اندکی شرایط روحی کادر درمان را التیام بخشد، گفت: باید از سمت نهاد‌های مربوطه برای تفریح و روحیه بخشی کادر درمان تمهیداتی اندیشیده و امکانات تفریحی و رفاهی مطلوبی برای آنان در نظر گرفته شود.

او بیان کرد: می‌توان برای ترمیم روحیه کادر درمان، امکانات رفاهی را برنامه‌ریزی کرد تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین در خصوص بحث معیشتی و اقتصادی هم باید توجه کافی صورت گیرد و تسهیلات ویژه‌ای برای کادر درمان در نظر گرفت.

این کارشناس روانپزشکی تأکید کرد: مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عمل به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا، می‌توانند در کاهش فشار کاری و روانی کادر درمان قدم بزرگی بردارند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کادر درمان فشار روحی و روانی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در تربیت نسل‌های تمدن ساز اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی توانمند عاملی برای پیشرفت، تمدن سازی و جامعه سازی در کشور است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیرگذار مهمترین نقش را در این حوزه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه جدید مدارس غیردولتی به جایگاه و نقش معلمان مدارس غیردولتی توجه ویژه‌ای شده است، اضافه کرد: در این شیوه نامه جایگاه معلمان این مدارس احیا شده و وضعیت پرداختی حقوقی این افراد متفاوت خواهد بود. بی شک معلمان مدارس غیرانتفاعی که حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظارات تعلیمی و تربیتی در حوزه تربیت دانش ِآموزان در تراز انقلاب را برآورده کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بحث شهریه مدارس غیردولتی مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی خواهند بود و وضعیت و ساز و کار پرداخت شهریه به استان‌ها تفویض شده است. در این شیوه نامه افزایش شهریه مدارس پایین دستی و مدیریت شهریه مدارس بالادستی پیش بینی شده است.

محمودزاده با اظهار اینکه تقویت مدارس غیردولتی در حوزه پرورشی و تربیتی از دیگر اهداف شیوه نامه جدید است، گفت: فعالیت‌های پرورشی در سه محور برنامه‌های تمهیدی، ترویجی- تبلیغی و تعمیقی برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6095982

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان