Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حاجی بگلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یکی از کارخانه‌های شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل ۲۷ طرح صنعتی و معدنی آماده کرده است که با ورود بخش خصوصی می‌توان این طرح‌ها را اجرا کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی ۳۳۰ واحدهای صنعتی دارد که بسیار کم بوده و باید به بیش از هزار واحد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اداره کل موضوع ملی کردن سنگ‌های معدنی این استان را در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر به دنبال آن است تا با کمک بخش خصوصی پهنه معدنی شهرستان شیروان را شناسایی کند.

حاجی بگلو تصریح کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه فرآوری باریت در شهرستان مرزی راز و جرگلان اعلام آمادگی کرده و مقدمات در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها برای خارج کردن پروژه سیمان سمنگان از بلاتکلیفی، گفت: بنیاد مستضعفان و آستان قدس وارد مذاکره شده اند تا در خصوص اجرای سیمان سمنگان تصمیم گیری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳۰ واحد صنعتی و ۲۵۹ واحد معدنی در استان فعال هستند و در سال جاری ۱۱۲ مجوز تأسیس واحد صنعتی ارسال شده که در این زمینه شاهد رشد ۱۵ درصدی بودیم.

حاجی بگلو بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته ۳۲۰ مصوبه داشت اما مشکلات ۸ واحد صنعتی و معدنی استان حل نشد و بناست در ستاد کشوری بررسی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در انتها با بیان اینکه در این استان ۳۲ هزار واحد صنفی و ۱۸ هزار انبار وجود دارد، گفت: تعداد بازرسان این اداره کل اندک است و مردم در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۱۲۴ تخلف مشاهده شده را گزارش دهند.

کد خبر 5272206

منبع: مهر

کلیدواژه: سیمان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آستان قدس رضوی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر عید غدیر خم گرگان خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عکس استانها محرم 1400 اردبیل ایلام خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی فاروج از کشف ۴۷ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • سه‌شنبه بارانی در خراسان شمالی
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج «ارز دیجیتال» در استان خراسان شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است