Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم یکی از مهمترین جلوه های خدمت جهاددانشگایه را حرکت متناسب با نیازهای جامعه دانست.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم در گفت‌وگو با ایسنا از قم، با بیان اینکه این نهاد با نیروهای جوان و دانشگاهی فعالیت‌های بزرگی را در استان به سرانجام رسانده است، گفت: جهاد پیش از کرونا فعالیت‌های جدی و اثربخشی در عرصه‌های مختلف به اجرا رسانده بود و در دوران شیوع کرونا نیز در عرصه‌های مخلتف به دنبال رفع مشکلات استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی گفت: افزایش مشارکت دانشجویان، توانمندسازی ایشان در حوزه های مختلف، ارتقای روحیه خودباوری و ترویج برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوعات جذاب در میان دانشجویان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها، مشارکت در ترویج و تعمیق و ارتقای گفتمان علم و نقد و مناظره در استان قم، افزایش تعامل با دانشگاه‌های استان و مراکز فرهنگی استان قم از دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. 
حسینی حضور پررنگ جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را موردتوجه قرار داد و افزود: مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی در سطح جامعه راه‌اندازی شد. 
حسینی حضور معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم در 7 دانشگاه دولتی و نیز همکاری با سایر دانشگاه‌های استان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: افزایش تعامل و همکاری با دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی، همکاری‌های مشترک در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی با دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی ملی و بین‌المللی و جشنواره‌های استانی و ملی  همواره در دستور کار جهاد دانشگاهی است. 
وی تصریح کرد: حضور در گروه های کاری، کارگروه‌ها، شوراهای مختلف و شوراهای فرهنگی استان قم بیانگر افزایش تعامل و همکاری‌های معاونت فرهنگی استان است که در بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی نیز موثر واقع شده است. 
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی همیشگی جهاد دانشگاهی حرکت در مسیر انقلاب اسلامی جهت حفظ و گسترش ارزش‌های والای نظام بوده و هست،  اظهار کرد: در همین راستا همه ما در جهاددانشگاهی باید تلاش کنیم تا همکاری بسیار نزدیکی را با دولت منتخب آینده داشته باشیم و طرح‌ها و برنامه‌های آینده معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همچون گذشته بتواند پاسخگوی نیازهای سطح جامعه باشد. 
وی گفت: توسعه ساختاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم، راه‌اندازی پردیس فناوری صنایع خلاق فرهنگی، راه اندازی مرکز تخصصی نوآوری های اجتماعی، ایجادایجاد باشگاه دانشجویان در دانشگاه‌های استان، افزایش سطح تعاملات و هم‌افزایی با کلیه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگی و موسسات فرهنگی استان قم از برنامه‌های آینده جهاددانشگاهی است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است. 
جهاددانشگاهی همواره آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی به استان دارد. 
وی در پایان با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی قوی و ظرفیت‌های ساختاری، علمی، آموزشی و خدماتی این نهاد انقلابی در قم، اظهار کرد: جهاددانشگاهی همواره آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی به استان و حل مشکلات و برداشتن بارهای به زمین مانده دارد و امیدواریم در این زمینه مسئولان استان نیز با نگاه دقیق به این ظرفیت‌ها همچون گذشته فضای مطلوب همکاری را ارتقا بدهند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی جهاد دانشگاهی فرهنگی استان دانشگاه ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار در نشست نخبگان حوزه های علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: در عظمت شهید مطهری(ره) همین بس که حضرت امام(رع) درباره این شخصیت فرمود "حاصل عمر من بود" و این بیان بسیار بالایی است که نشان از عظمت این شهید دارد و نشانگر این است که شهید مطهری برای خدا عمل کرد و آنچه که وظیفه داشت انجام داد و درباره ارزشمندی آثار این شهید والامقام امام فرمود "همه آنها بدون استثنا مفید است".

وی افزود: این گلایه وجود دارد که در سالروز شهادت این شهید می باید نشست های علمی بزرگی برگزار می شد و نظام فکری این شهید به جامعه معرفی می شد و این یکی از نشانه ها آن است که ما نسبت به سرمایه های خود توجه نداریم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه را امری مهم بیان کرد و گفت: امروز وظیفه همه است که این حمایت ها را نسبت به نخبگان حوزه داشته باشند و البته مرکز خدمات حوزه های علمیه در حمایت از جامعه نخبگان عملکردی قابل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز حمایت های خوبی در عرصه های مختلف معیشتی، خانوادگی و علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر خدماتی که داشتیم چند طرح مهم که جزء زیرساخت های حوزه های علمیه است پیگیری شد از جمله بیمه که اصل آن به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: در بخش معیشت نیز امسال تلاش شد جهشی اتفاق بیفتد و هم چنین در طرح ایتام حوزویان تلاش شد بیمه خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های با تاکید بر حل مسئله و توجه به نیازهای جامعه توسط نخبگان و برگزیدگان حوزه تصریح کرد: حل مسئله و دیدن نیازها بسیار اهمیت دارد و نخبه فردی است که به سراغ حل مسئله برود و نیازها را بداند.

وی افزود: هم اکنون در حال تهیه طرح و پیش نویس دستورالعملی هستیم تا افرادی که اقدام به حل مسئله و تشخیص نیازهای جامعه می کنند مورد حمایت خاص قرار گیرند و اصل حمایت نیز باید به این افراد تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن