Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@15:32:44 GMT

مراسم رونمایی از کتاب "هماری علی " در هند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۴۸۵۳

‍‍‍‍‍‍

مراسم رونمایی از کتاب "هماری علی " یعنی "علی ما" درباره شخصیت حضرت علی (ع) در هند برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  این مراسم با حضور شخصیت‌های ادبی و فرهنگی ایران و هند در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد. این کتاب را مرحوم دکتر "دهارمیندر نات" که از هندو مذهبان هند است در مدح و ثنای حضرت علی (ع) نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این نشست ادبی و فرهنگی از خدمات ارزشمند ادبی و فرهنگی دکتر دهارمیندرا نات که به پیامبر اسلام و اهل بیت علاقه داشت تجلیل کردند. دکتر دهارمیندر نات علاوه بر "علی ما" کتاب‌های مختلف از جمله "رسول ما" و "حسین ما" به رشته تحریر درآورده بود. وی همچنین درباره مذاهب دیگر نیز کتاب نوشته و پیام دوستی و اخوت بین مذاهب مختلف در این کشور ارائه کرد. در این مراسم علی چگینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند فضیلت و کرامت بشری حضرت علی (ع) را بیان کرد و گفت: ارزش‌های گرانبهای شخصیت آن حضرت متعلق به تمام بشریت است و دکتر دهارمیندرا نات نیز از تعلیمات و صفات حضرت علی (ع) الهام گرفت. "ناصر حسین" عضو مجلس هند در این مراسم "دهارمیندرا نات" را نشانگر وحدت بین مذاهب مختلف به خصوص هندو و مسلمانان دانست و گفت: دیدگاه ایشان اکنون هم برای برقراری اتحاد میان پیروان مذاهب مختلف اهمیت دارد. پروفسور شاهد مهدی رییس اسبق دانشگاه ملی اسلامی دهلی با تاکید بر اخوت و برادری میان مذاهب مختلف در هند گفت: دیدگاه دهارمیندا نات در این زمینه حایز اهمیت است. در این نشست ادبی که با همکاری مرکز بین المللی میکرو فیلم نور برگزار شد نسخه خطی مناجات حضرت علی (ع) نیز رونمایی شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: هند ، کتاب ، هندو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هند کتاب هندو مذاهب مختلف حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک

طی این مراسم که با حضور دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، از دکتر مجتبی مهترپور به پاس ۱۶ ماه حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک تقدیر و دکتر محمد رزانی به عنوان سرپرست جدید این مرکز معرفی شد.

در پایان با اهدای لوح یادبود از طرف معاون بهداشتی دانشگاه، از زحمات دکتر مهترپور تجلیل و ابلاغ دکتر رزانی بعنوان رئیس جدید شبکه بهداشت به وی تقدیم گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی