Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو عصر امروز در سومین جلسه قرارگاه آب، شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی و کارگروه استانی سازگاری با کم‌آبی که در سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد:  تمامی دستگاه‌های مرتبط نسبت به انجام تکالیف خود برای تامین آب، برنامه‌های خود را برای سال آتی تا یک ماه آینده اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تلاش مضاعف تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تامین آب شرب برای مردم در تمامی نقاط استان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، ادارات خدمت‌رسان در بخش آب را یاری کنند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

 بهنامجو  تسریع در تکمیل پروژه‌های آبرسانی شهرها را خواستار شد و گفت: ادارات جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و هواشناسی استان نسبت به ارائه برنامه کامل و مبسوط برای مصارف بخش‌های مختلف آب در سال آتی اقدام نمایند.

استاندار اردبیل همچنین با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع دستگاه‌های مرتبط تصریح کرد: بخش کشاورزی در زمینه اصلاح الگوی کشت و تغییر فصل کشت می‌تواند در راستای مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی اقدام کند.

وی عنوان کرد: در بخش صنعت نیز توجه به سرمایه‌گذاری صنایع مادر که نیاز به آب کمتری دارند در صدور مجوزها مد نظر قرار گیرد.

گرمای زودرس، شیوع کرونا و افزایش ساخت و ساز سه عامل افزایش میزان مصرف آب

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین آب در  استان و به خصوص در شهرهای بزرگ بیان کرد: با تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال حاضر شاهد کمترین تنش در بخش آب شرب شهرها هستیم.

 عباس جنگی مرنی سه عامل گرمای زودرس، شیوع کرونا و افزایش ساخت و ساز در محدوده شهرها را از اصلی‌ترین عوامل افزایش مصرف آب در بخش شرب عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری این سه عامل باعث شده تا مصرف آب شرب در مرکز استان بطور چشم‌گیری روند افزایشی داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای رعایت الگوی مصرف در بخش‌های مختلف تصریح کرد: برای گذر از وضعیت موجود و عبور از بحران کمبود آب باید از پتانسیل تمامی دستگاه‌های دولتی استفاده شود.

جنگی مرنی تصریح کرد: طبق پیش بینی‌ها حتی در صورت وقوع بارندگی در پاییز و زمستان امسال با کمبود آب در سال آتی مواجه خواهیم بود که لزوم برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی برای سال آتی دوچندان خواهد بود.

کاهش ۲۵ درصدی ورودی آب به سدها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آب و ذخایر سدهای استان در سال‌جاری ارائه کرد و گفت: به دلیل کمبود بارش ها و افزایش دما در سطح استان شاهد کاهش ۲۵ درصدی ورودی سدها بوده‌ایم.

 فیروز ندایی بیان کرد: متاسفانه حجم آب در پشت اکثر سدهای استان علی‌رغم برنامه‌ریزی برای تحویل مقدار پایین آب به بخش کشاورزی را شاهد هستیم و باید همکاری همه جانبه‌ای در بخش‌های مختلف انجام گیرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب مدیریت مصرف استاندار اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل دستگاه های اجرایی تمامی دستگاه شرکت آب منطقه ای سال آتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد