Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی جوکار مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ۵ هزار و ۸۲۲ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده که این تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

او افزود: از این تعداد ۴ هزارو ۱۶۱ مورد در شهر‌ها و هزار و ۶۶۱ ولادت نیز در روستا‌های استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکار بیشترین ولادت ثبت شده را مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال عنوان کرد و بیان کرد:در مجموع ولادت‌ها ۲ هزار و ۹۳۹ مورد پسر و ۲ هزارو ۸۸۳ واقعه نیز مربوط به ولادت دختران بوده است.

او ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در کردستان برابر ۱۰۱.۹ است و این بدین معنی است که در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر حدود ۱۰۲ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج نام اول پسران را مربوط به نام‌های محمد با ۱۶۰ مورد، آیهان با ۱۱۱ مورد، آراد با ۶۹ مورد، شاهان با ۶۵ مورد و روژمان با ۵۹ مورد عنوان کرد.

جوکار اعلام کرد: نام‌های آنیا با ۱۲۵ مورد، نیلا با ۴۸، سدنا و باران هر کدام با ۴۴ مورد و سولین با ۴۱ مورد نیز بیشترین فراوانی نام‌های دختران بوده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناسنامه دار شدن مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان، مهد هنر نازک کاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستانهنر نازک‌کاری در کردستان حدود 150 سال قدمت دارد و به گفته استادکاران این رشته، بنیان‌گذار این صنعت زیبا در سنندج مرحوم، استاد نعمت‌الله نعمتیان است..
3 هزار کردستانی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و این هنر زیبا سال 89 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد