Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی مؤمن مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: این پایگاه‌های الگویی با هزینه ۲۴۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

او با اشاره به برخی از اهداف اجرای این پایگاه‌های الگویی گفت: این سایت‌ها با هدف ایجاد فضای مناسب برای اجرای روش‌های جدید کشاورزی در شهرستان و استان در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: سایت‌های الگوی واحد‌های تولیدی متعلق به یک کشاورز خبره یا تسهیلگر روستایی و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا است که در آن‌ها موضوعات مرتبط به فعالیت‌های جمعی و اجرای توصیه‌های فنی و یافته‌های تحقیقاتی و طرح‌های مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی به اجرا گذاشته می‌شود.

مؤمن گفت: در این سایت‌ها علاوه بر مجموعه‌ای از فرآیند‌های ترویجی از حضور محققان و کارشناسان فنی بخش اجرا نیز استفاده می‌شود که به نوبه خود چرخه کاملی از هماهنگی، ترویج، آموزش و اجرا را در عرصه تولید رقم می‌زند.پ

او بیان کرد: هشت سایت الگوی ترویجی در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و بسته به نوع محصولات رایج شهرستان اجرایی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: به‌عنوان مثال سایت کلزا در شهرستان میامی و گرمسار، سایت گندم در شهرستان سرخه، سایت پنبه در شهرستان آرادان، سایت انگور در شهرستان شاهرود، سایت پسته و بیابان‌زدایی در شهرستان دامغان و سایت محصول سالم خیار (گلخانه‌ای) در سطح استان اجرا می‌شود.

١٩٨ هزار هکتار از ٩.٧ میلیون هکتار وسعت استان زمین اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی الگوی کشت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر درجه ۲ در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، بوشهر و جم وجود دارد که به اصلاح بستر باغ و انجام عملیات نوسازی و بهسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: در باغ‌های درجه ۲ مدیریت باغ ضعیف و برخی از درختان تکریب نشده اند و همین امر عاملی برای ایجاد آفت‌ها شده که بهبود سازی و بهینه کردن شرایط باغ برای رسیدن به عملکرد بالاتر الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با همکاری اعتبار استانی به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان با مشارکت باغداران جهت اجرای عملیات تکریب نیاز به همت بیشتر باغداران جهت همکاری با جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 6088999

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود