Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@06:11:49 GMT

حسن یزدانی المپیک توکیو را با قدرت آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۶۷۵۲

کشتی گیر محبوب ۸۶ کیلوگرمی کشتی آزاد ایران در اولین کشتی خود در المپیک مقابل حریف پرتلاشی از ازبکستان با اختلاف بالا به پیروزی رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، در آغاز رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و بخت اصلی کسب مدال طلای کاروان ایران در المپیک توکیو در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایم نخست این مبارزه با نتیجه ۴ بر ۲ به سود حسن یزدانی به پایان رسید.

یزدانی در دومین مبارزه مقابل برنده استفان ریچموت از سوییس و فاتح بنفردجلاح از الجزایر به میدان می‌رود. دیوید تیلور رقیب اصلی یزدانی از آمریکا در سمت دیگر جدول قرار دارد و امکان رویارویی این دو تا فینال وجود ندارد. یزدانی در نیمه نهایی به احتمال فراوان با نایفونوف از روسیه مسابقه می‌دهد. ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ این حریف روسی را ضربه کرد.

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم دیگر آزادکار ایران در روز نخست این رقابت هاست که در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ترکیه می‌رود و در صورت برتری در یک چهارم نهایی مقابل برنده آرسن هاروتونیان از ارمنستان و بخبایار اردنبات از مغولستان می‌رود. زائور اوگویف از روسیه نیز در گروه اطری قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی حسن یزدانی المپیک توکیو کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟

درحالیکه در ماه‌های گذشته همه منتظر اعلام خبر بازگشت قهرمان سنگین وزن المپیک توکیو به کشتی بودند، حالا سازمانش او را آزاد اعلام کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیبل استیوسون در 20 سالگی موفق شد با شکست ثانیه آخری گنو پتریاشویلی قهرمان کشتی آزاد سنگین وزن المپیک شد و بعد از آن با سازمانی آمریکایی برای حضور در کشتی نمایشی قرارداد بست و در مسابقات جهانی 2021 اسلو و 2022 و 2023 بلگراد غایب بود.

خیلی‌ها منتظر بازگشت استیوسون به کشتی برای حضور در المپیک 2024 پاریس بودند اما پیش از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، رسما اعلام شد که سازمان تحت قرارداد استیوسون طبق بندهای قراردادشان به او اجازه بازگشت به کشتی را نخواهد داد.

به این ترتیب انتخابی آمریکایی‌ها نیز برگزار شد و پاریس مِیسون که سال 2023 مدال برنز را برای آمریکایی‌ها از آن خود کرده بود، به عنوان ملی پوش انتخاب شد.

طی روزهای اخیر سازمان تحت قرارداد استیوسون او را آزاد اعلام کرد و گیبل می‌تواند به کشتی بازگردد. البته این آزاد اعلام کردن استیوسون در شرایطی اهمیت دارد که او بتواند خودش را به المپیک برساند.

باید دید آیا آمریکایی‌ها فرصت مجددی به گیبل خواهند داد و بین او و مِیسون برنده مرحله نهایی انتخابی آمریکا مسابقه برگزار خواهد شد؟ البته معمولا آمریکایی‌ها کاملا به انتخابی و نتایجش پایبند هستند و احتمال فرصت دادن مجدد به استیوسون خیلی کم به نظر می‌رسد. 

قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاوه: برخی‌ها دوست ندارند کشتی موفق باشد/ بروکس حریف آسانی نیست +فیلم
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید