Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: در حال حاضر ۲۱۵ مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی و برون سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در استان فعالیت دارند.

جلال شیخ‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در حال حاضر  ۲۱۵ مرکز نیکوکاری با هدف ساماندهی و برون سپاری خدمات حمایتی به نیازمندان در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از مجموع ۲۱۵ مرکز یاد شده، چهار مرکز صرفاً فرهنگی، چهار مرکز مربوط به دفاتر ائمه جمعه، ۲۵ مرکز در زمینه اشتغال، هفت مرکز در باب مسکن و ساختمان، ۱۲ مرکز در حوزه و دانشگاه، ۲۶ مرکز  صنوف و اداری و ۱۳۷ مرکز محله محور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که بیش‌از ۱۲۹۰ زن و مرد به‌عنوان اعضای هیأت عامل این مراکز به ارائه خدمات حمایتی مورد نظر به جامعه هدف می‌پردازند، عنوان کرد: ۲۲ مورد از مراکز نیکوکاری استان در چهارماهه نخست امسال راه‌اندازی شده است.

شیخ‌پور با اشاره به هدف ایجاد مراکز نیکوکاری، گفت: این مراکز با هدف برون سپاری و ساماندهی خدمات حمایتی به نیازمندان و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جامعه در سرفصل‌ها و سطوح مختلف راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود: اولین نوع مراکز شامل گروه‌های خودجوش محله محور است که به صورت پراکنده فعالیت داشته و نسبت به جامعه هدف و خیرین محله آشنایی دارند که این گروه‌ها شناسایی و در قالب مراکز نیکوکاری ساماندهی می‌شوند.

وی تصریح کرد: گروه دوم مراکز تخصصی هستند که ۸۰ درصد خدمات آن‌ها تخصصی و ۲۰درصد عمومی است و گروه سوم مراکز اشتغال و صنوف هستند که فرآیند آموزش، مشاوره شغلی، کاریابی و اشتغال نیازمندان را دنبال می‌کنند.

شیخ‌پور ادامه داد: مراکز فرهنگی نیز ویژه موضوعات فرهنگی بوده و امور مربوط به حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان، دانشجویان، آموزش خانواده، زنان بی‌سرپرست، سالمندان و نخبگان را با رویکرد محتواسازی آموزشی فرهنگی ارائه می‌کنند، این مراکز همچنین نسبت به کمک هزینه‌های تحصیلی، تأمین لوازم‌التحریر، اینترنت، تبلت و کلاس‌های کمک آموزشی نیز مبادرت دارند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱هزار و ۶۱۲ پرونده یک نفره جهت ثبت در سامانه و پیگیری و به منظور کاهش مراجعات حضوری به مراکز نیکوکاری واگذار شده، گفت: در این راستا ۴۷ مرکز نیکوکاری با ۱۵ اداره تابعه کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند و برای ۸۰ مرکز مجهز به دستگاه کارتخوان، روش‌های نوین و کد ussd تعریف شده است.

وی بیان کرد: در این مراکز خدمات مددجومحور نبوده و به اقشار مختلف ازجمله آسیب دیدگان کرونا، بهزیستی، بیماران خاص و ... ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرکز نیکوکاری کد USSD کمیته امداد امام خمینی اینترنت امام خمینی بهزيستي دستگاه کارتخوان نيكوكاري مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری خدمات حمایتی کمیته امداد برون سپاری ۲۱۵ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است