Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@23:11:29 GMT

چربی‌های مفید چگونه تامین می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۶۹۶۳

همه چربی‌هایی که مصرف می‌کنیم مضر نیستند و لازم است که برای سالم‌تر بودن چربی‌ها را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهیم. ناطفان: به نقل از اسپوتنیک، در زیر پنج چربی سالم که برای بدن لازم و مفید هستند، آمده است:

تخمه آفتابگردان و تخمه کدو

تخمه آفتابگردان و تخمه کدو هر دو سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده هستند که مشابه اسید‌های چرب ماهی‌های چرب عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گردو

گردو منبع خوب چربی‌های مفید است که باید در برنامه غذایی گنجانده شود. گردو‌ها سرشار از اسید‌های چرب غیراشباع پلی و اسید‌های چرب امگا ۳ هستند، در نتیجه یک ماده غذایی فوق العاده برای گیاهخوارانی محسوب می‌شوند که ماهی و روغن ماهی مصرف نمی‌کنند و به دنبال یک منبع گیاهی امگا ۳‌ هستند.

ماهی‌های چرب

این ماده غذایی منبع خوب چربی مفید مانند اسید‌های چرب امگا ۳ است که برای سلامت قلب، چشم‌ها و مفاصل موثر هستند. از آنجایی که ماهی سفید یک منبع خوب و فوق العاده پروتئین‌های کم چرب است، ماهی‌های چربی مانند ماهی آزاد، خال مخالی، ساردین و ... میزان بیشتری امگا ۳ دارند.

تخم کتان

یکی دیگر از منابع چربی‌های سالم تخم کتان است. این دانه‌های ریز مانند تخمه کدو و آفتابگردان حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای چربی‌های غیراشباع پلی است. علاوه بر این تخم کتان را منبع گیاهی و فوق العاده امگا ۳‌ها بدانید.

آووکادو

برخلاف اکثر میوه‌ها که حاوی قند و کربوهیدرات‌های زیادی هستند آووکادو منبع خوب اسید‌های چرب مفید برای سلامتی است. در واقع حدود ۷۷ درصد چربی مفید دارد که بیش از اکثر منابع حیوانی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: چربی های مفید ، تامین ، سالم تر بودن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چربی های مفید تامین اسید های چرب منبع خوب چربی ها امگا ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد

پسر جوان که بعد از قتل مادر و آتش زدن جسدش، می‌خواست با اسید خودش را بسوزاند با حضور مأموران پلیس دستگیر شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۰ شب شنبه ۱۵ اردیبهشت ساکنان ساختمانی در محله وردآورد صدای درگیری و مشاجره مادر و پسر همسایه طبقه سوم را شنیدند. دقایقی بعد ناگهان صدای زن همسایه خاموش شد اما استشمام بوی شدید سوختگی که کل ساختمان را پر کرده بود همسایه‌ها را از خانه‌هایشان بیرون کشید.

جسدی داخل خانه

به‌دنبال بوی دود و سوختگی، آنها به طبقه سوم رسیدند و دریافتند این بو از خانه مادر و پسر می‌آید. بلافاصله آنها با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند. وقتی همسایه‌ها پشت در خانه رسیدند پسر جوان فریاد می‌زد: «بروید! اگر از اینجا دور نشوید خودم را با اسید می‌سوزانم.»

لحظاتی بعد مأموران کلانتری وردآورد و آتش‌نشانی وارد محل شده و از پسر جوان خواستند تا در را باز کند. اما تهدیدهای او ادامه داشت و فریاد می‌زد: اگر کسی نزدیک شود خودم را با اسید می‌سوزانم.از آنجایی که صدایی از زن صاحبخانه به گوش نمی‌رسید، مأموران احتمال دادند که بلایی سر پیرزن آمده باشد.با این احتمال موضوع به بازپرس کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. با حضور تیم جنایی در محل و پس از دقایقی صحبت با پسر جوان، او تسلیم شد و در را باز کرد.

با ورود تیم جنایی به محل آنها با جسد پیرزن جلوی در آپارتمان روبه‌رو شدند که در حال سوختن بود. خانه بهم ریخته و کنار جسد چاقو، پیچ گوشتی و ظرفی افتاده بود که پسر جوان مدعی بود داخل آن اسید است و می‌خواسته با آن، خودش را بسوزاند. امدادگران آتش‌نشانی، بلافاصله جسد را خاموش کردند.یکی از همسایه‌ها در تحقیقات میدانی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این پسر مشکل روحی و روانی دارد و حتی مدتی هم در مرکز درمانی بستری بود. شب حادثه صدای مشاجره او و مادرش را شنیدم که مادرش می‌خواست او قرص‌هایش را بخورد اما وی امتناع می‌کرد.

اعتراف به قتل

پسر جوان که وضعیت روحی خوبی نداشت در رابطه با جنایتی که مرتکب شده بود، گفت: مادرم مدام می‌گفت تو دیوانه‌ای و باید قرص‌هایت را بخوری. این کلمات مرا تحریک کرد. حس بدی به من دست داده بود و صداهایی می‌شنیدم که از من می‌خواست از مادرم انتقام بگیرم. وقتی داخل آشپزخانه بود به سمتش رفتم و چاقو و پیچ گوشتی را از آشپزخانه برداشتم و به او حمله کردم. مادرم فرار کرد و من دنبالش دویدم و او را زدم بعد روی جسد بنزین ریختم و آن را به آتش کشیدم. با دیدن شعله‌های آتش تازه متوجه شدم که چه‌کار کرده‌ام. پشیمان شدم و تصمیم گرفتم با اسید خودم را بکشم. به سراغ ظرفی رفتم که داخل آن اسید بود. من نمی‌توانستم بدون مادرم زندگی کنم.

در بررسی محتویات بطری، مشخص شد که داخل بطری جوهر نمک بوده اما متهم تصور می‌کرده که داخل آن اسید است. پسر جوان که وضعیت روحی مناسبی نداشت به دستور بازپرس جنایی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از امول ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم