Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:31:24 GMT

صعود یزدانی به نیمه‌نهایی با شکست سوییس

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۲۴۹

صعود یزدانی به نیمه‌نهایی با شکست سوییس

«حسن یزدانی» در دومین مبارزه خود در بازی‌های المپیک توکیو موفق شد حریف سوییسی را شکست دهد و به نیمه‌نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم راه یابد.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی آزاد در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت. مبارزه‌های مقدماتی ۲ وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۶:۳۰ به وقت محلی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست «جاورایل شاپیف» از ازبکستان را ۱۱ بر ۲ شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

قهرمان جهان و المپیک در مرحله بعد به مصاف استفان ریچموت دارنده مدال برنز جهان از سوئیس رفت که در کمتر از ۲ دقیقه او را ۱۲ بر یک شکست داد.

آرتور نایفونوف از روسیه (برنز قهرمانی جهان/ ۳ طلای قهرمانی اروپا/ برنز امیدهای جهان) در گروه یزدانی حضور دارد که در مبارزه نخست خود موفق شد بوریس ماکویف دارنده نقره جهان و برنز قهرمانی اروپا از اسلواکی را شکست دهد. نایفونوف در مرحله بعد باید با عثمان گوجن دارنده برنز امیدهای جهان از ترکیه مبارزه کند. برنده این دو آزادکار در نیمه نهایی حریف یزدانی خواهد بود.

دیوید تیلور آمریکایی قهرمان جهان و حریف اصلی یزدانی در آن سوی جدول کشتی می‌گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. او  در نخستین مبارزه خود موفق شد علی شعبان اف از بلاروس (دارنده ۴ مدال برنز قهرمانی جهان/ نقره بازیهای اروپایی/ ۲ برنز قهرمانی اروپا) را شکست داد و در مرحله بعد باید با مایلس ناظم آمینه از سن مارینو کشتی بگیرد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی دارنده نقره و برنز جهان و طلای قهرمانی اروپا از ترکیه رفت. اطری با ارایه کشتی با برنامه و بدون اشتباه و در حالی که کشتی بسیار حساس دنبال می‌شد حریف سرسخت خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد.

او دور بعد به مصاف بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیای از مغولستان خواهد رفت.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو کشتی آزاد حسن یزدانی المپیک توکیو سوئیس المپیک المپیک 2020 ژاپن قهرمانی اروپا برنز قهرمانی مرحله بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود

دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی بعداز دو شکست پیاپی مقابل هموطن خود در انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا، از کشتی خداحافظی خواهد کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران حرفه‌ای کشتی این کشتی‌گیر پرافتخار باشد که پنج طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکرا‌‌ت‌شان را شروع کردند. این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سال‌ها کنار کایل ساندرسون (قهرمان المپیک 2004 آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم با شکست تاریخی حسن یزدانی به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را بعداز باخت به پادشاه ایرانی کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک مقابل آرون بروکس شکست خورد. او دو کشتی را ظرف پنج ساعت به بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازماند. 

دیگر خبرها

  • شاهکار نوشاد با شکست چینی معروف پینگ‌پنگ دنیا
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا