Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:40:01 GMT

لایروبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران در زنجان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۳۸۷

لایروبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران در زنجان ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران باید آمادگی‌های خود را به طور جدی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در سیل روزهای گذشته ۲۰ روستا خسارت دیدند، اظهار کرد: موضوع لایروبی در روستاهایی که خسارت بیشتری متحمل شدند باید تا روز چهارشنبه گروهی تشکیل و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با بیان اینکه دهیاری روستاها در بحران نخستین وظیفه مدیریت بحران است که باید با همکاری اهالی روستاها این مهم را انجام دهیم، گفت: در زمان حاضر نیز اعلام می‌شود تا همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند تحت هیچ شرایطی آب آشامیدنی روستایی نباید با مشکل مواجه شود.

حقیقی تاکید کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان اولین اعتباری که به استان تخصیص یابد برای آبفای استان تخصیص خواهیم داد.

وی افزود: افراد متاثر از سیل که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان هستند توسط فرمانداران و بخشداران شناسایی و به نهادهای مربوطه اعلام تا مشکلات آنها در کمترین زمان ممکن رفع شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: معاون عمرانی استانداری نیز همراه با یکی از معاونین دستگاه‌های اجرایی بیان شده در شهرستان خدابنده حضور و همه ابعاد خسارت‌های وارد شده در این شهرستان را بررسی میدانی می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه کمیته‌ای توسط مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تشکیل شود، افزود: ابعاد و میزان خسارت‌های تحمیل شده در شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان، ایجرود و زنجان به طور دقیق بررسی شود.

وی بر لزوم ضرورت لایروبی رودخانه‌ها با کمک دهیاران تاکید کرد و افزود: آب شرب روستایی تحت هیچ شرایطی نباید دچار مشکل شود و میزان خسارت وارد شده به منازل، دام‌ها و محصولات کشاورزی باید ارزیابی شود.

کد خبر 5273287

منبع: مهر

کلیدواژه: فتح الله حقیقی استاندار زنجان مدیریت بحران ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی محرم 1400 عید غدیر خم اردبیل ایلام عکس استانها مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در اثر بارندگی شدید شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ روستا در استان در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.

او افزود: در اثر سیلاب شبانه روز گذشته در بسیاری از نقاط استان، حاشیه راه‌های مواصلاتی شسته شده و بسیاری از مسیر‌ها از جمله سرچاه عماری به سمت صمدآباد مسدود است.

آخوندی بیان کرد: همچنین در اثر سیلاب به زیرساخت‌ها، قنوات، باغات، راه‌های روستایی و معابر شهری خسارت وارد شده است که گروه‌های ارزیاب و امدادرسان از مدیریت بحران، هلال احمر و جهاد کشاورزی به مناطقی که مسیر‌های آنها بازگشایی شده است اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تیم‌های مدیریت بحران استان برای اعزام به مناطق سیل زده در آمادگی کامل هستند و در هر روستا و یا منطقه‌ای که مسیر دسترسی بازگشایی شود سریعاً تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارت‌ها و گزارش آن اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته با حدود ۶۰ میلیمتر مربوط به بیشه شهرستان خوسف بوده است.

آخوندی عنوان کرد: هم اکنون عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده با همکاری تمامی گروه‌های استان آغاز شده و از بخش خصوصی و معادن نیز برای استفاده از ماشین آلات سنگین کمک گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه