Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: همخوانی هزینه با درآمد در مشاغل خانگی، می تواند این ظرفیت مهم در حوزه اشتغال و تولید را به دروازهای برای ورود جمعیت غیرفعال به بازار کار تبدیل خواهد کرد.

محسن عبدالعلی که به عنوان پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ﺩﺭ حوزه انیمیشن در شهرستان محلات فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استودیو انیمیشن فنآوران پارس از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار ما تولید انیمیشن با تکنیک‌های سه بعدی و کات اوت کامپیوتری است که یک تولید جذاب و متنوع در حوزه مشاغل خانگی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه این طرح توسعه مشاغل خانگی توانسته است برای حدود ۱۰ نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد کند، افزود: این مجموعه هم اکنون سالانه در حدود ۳۰۰ دقیقه محصول انیمیشن تولید می کند که با هدف ارائه در بازارهای هدف تبلیغاتی، تجاری، تلویزیون و صنعتی برای مشتری‌های داخلی و خارجی تولید و عرضه می‌شوند.

عبدالعلی در خصوص رضایت از درآمد حاصله ناشی از فعالیت در این طرح تولیدی گفت: در آغار فعالیت درآمد چندانی وجود نداشت، اما با تلاش و پیدا کردن بازارهای مختلف و ایجاد ارتباطات مختلف و از همه مهمتر تمرکز بر تولید کیفی، به چرخه درآمدزایی پیوستیم که البته در حال حاضر بخاطر تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ تورم، تلاش می کنیم که استودیوی تولیدی راه اندازی شده همچنان سرپا باقی بماند.

وی در خصوص همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی در قالب پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: همکاری با این نهاد در آغاز راه است اما آنچه از ظواهر پیداست چشم انداز خوبی در آینده قابل رویت است و فضای رشد و توسعه فعالیت مان امیدوارکننده است.

این پیشران طرح ملی مشاغل خانگی تصریح کرد: از آنجاکه فعالیت شکل گرفته در حوزه شهرستانی است بدیهی است که توسعه و پیشرفت نوع فعالیت در سطح یک کار تولیدی از جهت نیروی انسانی، در سطح ایجاد اشتغال برای یک شهرستان است ولی پیش بینی می شود با توسعه فعالیت پا را فراتر بگذاریم و  بزودی بتوان برای  ۲۰ نفر اشتغالزایی کرد، البته اداره کردن این مجموعه نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و تولیدات با کیفیت تر است.

وی در خصوص مشکلات و موانع پیش روی تولید انمیشین نیز گفت: مشکلات ما شبیه مشکلاتی از جنس صنایع است و هرآنچه که یک صنعت را تهدید می کند این کار تولیدی را نیز تهدید می کند.

عبدالعلی توضیح داد: به محض اینکه کوچکترین فعالیت بین‌المللی استارت زده می شود و برنامه ریزی برای تولید صادرات محور آغاز شده و محصول تولیدی بنا به سفارش کشورهای خارجی نظیر آلمان تولید می شود، از همان ابتدا مشکلات تبادل مالی و مشکلات تحریمی مانع کار می شود و تا زمانی که نتوان صادرات انجام داد، پیشرفت و توسعه معنا نمی‌دهد.

وی در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه نیز گفت: مواد اولیه تولید انمیشین با مواد اولیه ای که در حوزه صنعت استفاده می شود، فرق دارد، در این طرح، تامین زیرساخت ها و سخت افزارهای تولید انیمیشن همان مواد اولیه هستند که هزینه آنها به دلیل نوسانات قیمتی رشد چندین برابری داشته است.

او بیان کرد: در سال های گذشته برای تهیه یک کامپیوتر و لوازم جانبی آن مبلغی حدود پنج میلیون تومان نیاز بود، اما در حال حاضر این میزان به ۵۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ برابر سال های قبل افزایش پیدا کرده است این در حالی است که با وجود ۱۰ برابر شدن هزینه کار تولیدی، میزان درآمد افزایش چندانی نداشته است.

عبدالعلی بیان کرد: قیمت ساخت یک انیمیشن دو دقیقه‌ای در گذشته حدود دو میلیون تومان بوده است که در حال حاضر دقیقه ای ۵ میلیون است، یعنی نهایتا ۱.۵ تا دو برابر افزایش قیمت داشته که با قیمت ۱۰ برابر شده تورم خیلی فاصله داشته و همخوانی ندارد.

وی همچنین گفت: برنامه‌هایی که برای ساخت انیمیشن در دسترس است همگی کرک شده و غیررسمی است که اگر بخواهیم برنامه اورجینال خریداری کنیم هزینه تولید به شدت افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه نحوه فروش و عرضه کالا به صورت سنتی و در قالب قبول سفارش بوده و تاکنون فروش اینترنتی نداشته ایم، گفت: قطعا به تنهایی نمی‌توان بازارها را گسترش داد و نیازمند کمک فکری، مالی و معنوی از تولیدکنندگان این حوزه با مشارکت بین بخشی هستیم. این طرح می‌تواند مسیرهای تازه‌ای را به روی ما باز کند که تابحال نمی‌توانستیم ببینیم.

گفتنی است، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی شد و به تصویب رسید.

به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر، مکلف به شناسایی و توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استانی اقتصادی استان مرکزی توسعه مشاغل خانگی پیشران طرح مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی

پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید در خصوص استفاده از برند نوکیا و تایید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت