Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@05:53:25 GMT

اشیاء گمشده در تاکسی‌های تهران را چگونه بیابیم؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۴۵۶

اشیاء گمشده در تاکسی‌های تهران را چگونه بیابیم؟

مریم قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: یکی از مواردی مطرح در این حوزه مبحث تاکسیرانان امانتدار است و از آنجایی که تعداد زیادی از شهروندان با تاکسی تردد می‌کنند معمولا اشیای گمشده‌ای در تاکسی‌ها باقی می‌ماند.

به گفته وی، در سازمان تاکسیرانی، واحد امور اشیای گمشده از سه ماه پیش شکل گرفته است که همه تاکسیران‌ها در صورت پیداکردن اشیایی در داخل خودروی خود یا آن را به صاحبش بازمی گردانند یا آن را تحویل سازمان تاکسیرانی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده ادامه داد: بیشترین این اشیا مدارک شخصی و هویتی است که پس از گذشت حدود ۴۰ روز، اگر فرد به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرد تحویل اداره پست می شود و از طریق ارسال پستی به دست صاحبان مدارک می رسد.

به گفته وی، شهروندانی که اشیای خود را گم کردند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی و یا تماس با شماره ۴۸۰۴۸ بعد از دادن نشانی، شیء گم شده خود را تحویل بگیرند.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از اشیاء گم شده سالها است که در سازمان تاکسیرانی باقی مانده و صاحبان اصلی آن برای گرفتن شیء گم شده خود مراجعه نکردند.

وی ادامه داد: شهروندانی که اشیاء خود را در ناوگان تاکسیرانی گم کردند، بصورت تلفنی و مجازی با دادن نشانی و مشخصات اشیا گمشده خود را پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد که بر اساس آمارها روزانه چندین میلیون نفر در تهران از این وسیله نقلیه عمومی برای جابجایی درون‌شهری خود استفاده می‌کنند.

 
 

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شاهرخی با بیان اینکه امروز مجموعه ارزشمندی از اشیا باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران به کرمان وارد شد گفت: این اشیا به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

وی، افزود: بخشی از اشیا این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه چهل خورشیدی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیای مجموعه انتقالی، حاصل حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در دهه اوایل دهه هشتاد از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور بازگشته است.

شاهرخی، افزود: قدمت تعدادی از این اشیا به دوره نوسنگی و حدود ۸۸۰۰ سال پیش از آن بر می‌گردد که متعلق به تپه گاو کشی در اسفندقه جیرفت بوده و در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده است.

کد خبر 6095625

دیگر خبرها

  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل