Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@09:23:09 GMT

گسترش دامنه آتش سوزی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۶۱۲

گسترش دامنه آتش سوزی در ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، دامنه آتش سوزی جنگلی در ترکیه به نزدیکی نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» رسید.

بر اساس این گزارش آتش سوزی سه شنبه شب به ضلع شمالی کوه مجاور نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» در استان «موغلا‌ی» ترکیه رسید. بخش وسیعی از مناطق مسکونی مجاور نیروگاه میلاس تخلیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از ویلا‌های این منطقه دچار آتش سوزی شده و در مقابل چشمان حیرت زدۀ گردشگران و اهالی منطقه سوختند. آتش سوزی در جنگل‌های استان موغلا که از پنج روز پیش بی وقفه ادامه دارد تاکنون هزاران هکتار جنگل سرسبز را تبدیل به خاکستر کرده و نیرو‌های ژاندارمری نیز اقدام به تخلیه تعدادی از هتل‌ها و خانه‌های مسکونی در منطقۀ «گرن» کرده اند.

گفتنی است در ۷ روز گذشته صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی جنوب و جنوب غرب ترکیه به خاکستر تبدیل شده و ده‌ها منطقه مسکونی خالی از سکنه شده و بیشتر خانه‌های کوهپایه‌ای در مناطق جنگلی در آتش سوخته اند.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی آمار تلفات جانی آتش سوزی‌ها را تاکنون ۸ کشته و نزدیک به ۵۰۰ زخمی اعلام کرده است. عملیات اطفای حریق هوایی با مشارکت برخی کشور‌های منطقه از جمله یک فروند هواپیما و ۲ بالگرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان و سازمان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق آتش سوزی ادامه دارد.

در حالیکه دولت ترکیه تحقیقات گسترده‌ای را در مورد علت بروز این آتش سوزی‌ها آغاز کرده، کارشناسان معتقدند همزمانی این همه آتش سوزی بوی خرابکاری می‌دهد. در همین حال بخاطر تاثیر نامطلوب اینگونه حوادث در شرایط اقلیمی منطقه، برخی کشور‌های همسایه، از جمله کشورمان برای کمک به مهار آتش سوزی، به یاری ترکیه شتافتند.

گفتنی است روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی از تمام کشور‌های منطقه از جمله کشورمان و سازمان‌ها، بابت همبستگی و حمایت از تلاش‌های ترکیه در مهار آتش سوزی جنگل‌های کشور تشکر کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی ترکیه آتش سوزی گسترش آتش المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «وو چیان» -سخنگوی وزارت دفاع چین- روز پنجشنبه 25 آوریل در یک نشست خبری گفت که گسترش پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا موسوم به آکوس به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است. چین قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه خود و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف است.

بیشتر بخوانید: هشدارهای بین‌المللی در مورد تبعات حمله به رفح/ چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود ندارد

بر اساس گزارش‌ها، ژاپن پیوستن خود به پیمان آکوس را رسما اعلام کرده و نخست وزیر کانادا نیز گفته که در واکنش به فعالیت‌های چین و روسیه در منطقه قطب شمال، کانادا در حال بررسی افزایش استقرار زیردریایی‌های خود و آغاز مذاکرات برای پیوستن به آکوس است.

وو چیان با اشاره به نگرانی جدی چین از این موضوع گفت: ما توسعه همکاری نظامی عادی بین کشورها را می‌پذیریم اما قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه چین و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف هستیم.

وی افزود: آسیا و اقیانوسیه صحنه بزرگی برای توسعه مسالمت آمیز است و نباید به عرصه بازی های ژئوپلیتیکی تبدیل شود. چین به عنوان یک شریک همکاری برای همه کشورها، برای هیچ کشوری چالش به شمار نمی‌رود. ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا با نادیده گرفتن نگرانی های کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی، پیام گسترش اعضای پیمان آکوس را منتشر می کنند که این اقدام به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228441 برچسب‌ها کشور چین آمریکا ارتش استرالیا

دیگر خبرها

  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم