Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: زنگ خطر کرونا در استان ایلام روزهای زیادی است که به صدا درآمده ولی همچنان رعایت پروتکل بهداشتی مثل ماسک زدن در استان روند خوبی ندارد.

در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده است، با توجه به واکسینه کردن بیشتر افراد مسن در استان، اما پیک پنجم بیشتر افراد زیر ۵۰ سال را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در استان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورتی انکار ناپذیر است، به هر حال تزریق واکسن درمان قطعی ویروس کرونا نیست اما برای ریشه کن کردن این ویروس منحوس باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

ایلام جزو استان‌های با شرایط بسیار وخیم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با افزایش مبتلایان به کرونا از مردم خواهش می‌کنیم به خاطر جان خود از سفرهای غیر ضروری و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

محمد کریمیان تصریح کرد: شرایط کنونی استان ایلام به گونه‌ای است که جزو استان‌های با شرایط بسیار وخیم کرونا قرار دارد.

وی افزود: متاسفانه هر روز شاهد بیماران فوتی کرونا در استان هستیم، بیمارستان‌های استان به مرز پر شدن نزدیک شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: در برخی از شهرستان‌ها آمار مبتلایان بسیار بالا است و این در حالی است که پایین‌ترین میزان پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی را در بین مردم داریم.

وی عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها استقبال از واکسیناسیون خوب بوده اما در برخی مناطق نیز استقبال ضعیف است.

بستری افراد ۳۰ تا ۵۰ سال سن در بیمارستان‌ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ارتباط با ویروس کرونا، استان ایلام از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

جمیل صادقی فر افزود: خود مردم در این راستا باید کمک کنند و به داد خود برسند، متاسفانه تولید و شیوع ویروس در استان بسیار زیاد است.

وی گفت: متاسفانه کمترین میزان استفاده از ماسک را در استان شاهد هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه ۳۰۸ نفر بیمار بستری کرونایی در استان وجود دارد، افزود: بسیاری از آنها بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

صادقی فر افزود: لازمه کاهش بستری‌ها کمک مردم است، باید از تجمعات فاصله بگیرند و از ماسک استفاده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

۹۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه در استان استقبال از واکسیناسیون بسیار بهتر شده است، غیر از گروه‌های سنی هم اکنون تزریق واکسن گروه‌های شغلی در استان شروع شده است.

صادقی فر گفت: تاکنون بیش از ۹۲ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است که در برخی از مناطق مانند شهرستان بدره بیش از ۲۳ درصد از مردم برای تزریق واکسن مراجعه کردند که این استقبال بسیار خوب بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: در برخی دیگر از شهرستان‌ها مانند شهرستان هلیلان و مهران در حدود ۹ درصد مردم برای تزریق واکسن اقدام کردند.

وی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم افرادی که نوبت واکسن دارند به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند و حتماً برای تزریق واکسن اقدام کنند.

در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۴۵ هزار و ۳۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۸۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمارها، استان ایلام در بین استان‌های کشور که همه درگیر بحران کرونا شده‌اند، جزو ۴ استان اول کشور به لحاظ افزایش آمار بیماری کرونا قرار دارد.

کد خبر 5273313

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی محرم 1400 عید غدیر خم اردبیل ایلام عکس استانها معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیماری کرونا تزریق واکسن استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی