Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:32:39 GMT

انواع و ابعاد میز ناهار‌خوری

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۷۲۳

انواع و ابعاد میز ناهار‌خوری

افراد زمان زیادی از شبانه ‌روز را در پشت میزهای ناهار‌خوری؛  در حال خوردن غذا، معاشرت با افراد و انجام یک سری از کارهای روزانه شخصی خود هستند. میزهای ناهارخوری به عنوان یکی از جزهای مهم دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند.  به خاطر اهمیت میزهای ناهارخوری در اینجا قصد داریم ابعاد میزهای ناهارخوری و انواع آن‌ها را ذکر کنیم و با کمک همدیگر یک محیط بسیار دوستانه‌ای را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نکته اولیه در انتخاب میزناهارخوری فضای موجود شما می‌باشد. با توجه به محدوده شما برای قرار گیری میز و  تعداد افرادی که دور میز جمع می‌شوند لازم است ابعاد میز خود را لحاظ کنید.  همچنین شما باید فضای کافی برای عبور‌و‌مرور افراد در اطراف میز را لحاظ کرده تا بتواند یک محیط بسیار مجزا و زیبایی را به وجود آورید.

علاوه بر میزها موارد دیگری نیز اهمیت دارد به طور مثال ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری می‌تواند یکی از عوامل مهم باشد این ارتفاع بر اساس قد متوسط افراد ( مابین افراد قدبلند و قدکوتاه)  در 

نظر گرفته می‌شود.  اما به طور کلی نباید طوری باشد که دست‌های فرد هنگام غذا خوردن دچار خستگی شود و یا برای خوردن غذا، قوز کند. 

میز ناهارخوری کلاسیک

این نوع میزهای ناهارخوری یکی از سبک‌های قدیمی است  که می‌توان گفت در خانواده‌های قدیمی رواج داشته است.  به طور معمول در رنگ‌های تیره تولید و طراحی می‌شدند.  در سبک کلاسیک یکسری محدودیت‌هایی وجود دارد  به همین خاطر مدل‌های میزناهارخوری بسیار محدود و انگشت‌شمار هستند.  در رابطه با استفاده از میزهای ناهارخوری کلاسیک می‌توان گفت که به مرور زمان و با آمدن سبک‌های مدرن استفاده از این میزها کمتر شده است هر چند که،  همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.  این نوع میزهای ناهارخوری عموماً با چوب طراحی شده و در دکوراسیون‌های سنتی استفاده می‌شود.

میز ناهارخوری مدرن

میز ناهارخوری مدرن امروزه، در بسیار از  خانه‌ها دیده می‌شود و بیشتر قشر جوان خواهان آن هستند.  این میزهای ناهارخوری از صندلی‌هایی با ترکیب رنگی متفاوت تشکیل شده که می‌توان به راحتی با وسایل دکوری مناسب آن‌ها  را هماهنگ کرد.  استفاده از میزناهارخوری مدرن می‌تواند جلوه خاصی به محیط بدهد. این نکته حائز اهمیت است که استفاده از صندلی‌های رنگارنگ اتاق ناهارخوری می‌تواند جلوی متفاوت و زیبایی را به ارمغان بیاورد و تاثیر بسزایی در روحیه افراد داشته باشد.

میز ناهارخوری کمجا

امروزه با کاهش فضا،  افراد خواهان استفاده از میز ناهارخوری کمجا هستند.  اگرچه در گذشته افراد سبکی متفاوت داشتند اما امروزه همه چیز به سمت راحتی پیش می‌رود و شاهد حذف مدل‌های رسمی و غیرمنعطف هستیم. به دلیل مشغله‌های زیاد روزانه، افراد در فضاهای نسبتا کوچک مستقر می‌باشند، با این وجود  همواره در پی ایجاد فضای مدرن هستند تا در نهایت بتوانند حس آرامش بخشی را ایجاد کنند؛  به همین خاطر از میزهای کمجا بسیار استفاده می‌شود.

 

 

میزهای گرد می‌تواند فضای بسیار دوستانه‌ای را در میان افراد ایجاد کند.  زمانی که شما اطراف یک میزگرد نشسته‌اید می‌توانید به راحتی بدون آن‌ که گردن خود را بچرخانید با افراد کنار خود صحبت کنید.  اما اگر قرار است تعداد افراد بسیار زیادی دور هم جمع شوند به خاطر تعداد زیاد افراد، در هنگام صحبت کردن دچار مشکل می‌شوند؛  به همین خاطر برای تعداد ۸ نفر به بالا توصیه نمی‌شود.  در رابطه با میزهای ناهارخوری مربع شکل،  یک سری مزایا و معایب خاص خودش را دارد.  میزهای ناهارخوری مربعی می‌توانند فضای دوستانه را میان افراد ایجاد کند.  اگر قرار بر این است که تعداد 

افراد بیش از ۴ نفر باشد بهتر است که از میزهای مستطیل شکل استفاده شود و میزهای مربعی نمی تواند انتخاب خوبی باشد مگر آن که شما با محدودیت فضا مواجه باشید. در رابطه با میزهای مستطیلی شکل و چیدمان آن‌ها  به نسبت میزهای گرد در ابعاد بزرگ، فضای کمتری را اشغال می‌کند.  بسیاری از میزهای تاشو و کم حجم در دسته میزهای مستطیلی شکل قرار دارند و به خاطر انعطاف پذیری بالا، می‌تواند انتخاب بسیاری خوبی باشد.

ابعاد میز ناهارخوری ۴ نفره

قطر میز گرد برای چهار نفر،  ۱۰۰ سانتی‌متر.

 ابعاد میز ناهارخوری مربع چهار نفره : ۹۶* ۹۶ سانتی‌متر.

 ابعاد میز ناهارخوری مستطیل چهار نفره:  ۱۵۰* ۷۵ سانتی‌متر.

ابعاد میز ناهار خوری ۶ نفره

قطر میز گرد برای شش نفر ۱۲۰ سانتی‌متر.

ابعاد میز ناهارخوری مربع شش نفره ۱۵۰*  ۱۵۰ سانتی‌متر.

 ابعاد میز ناهارخوری مستطیلی شش نفره ۹۰*۱۵۰ سانتی‌متر.

ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره

قطر میز گرد برای هشت نفره ۱۴۲ سانتی‌متر.

 ابعاد میز ناهارخوری مربع هشت نفره ۱۸۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر.

ابعاد میز ناهارخوری مستطیل هشت نفره ۹۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر.

ابعاد میز ناهارخوری ۱۲ نفره

ابعاد میز ناهارخوری مستطیلی دوازده نفره ۱۲۰* ۳۳۵ سانتی‌متر.

شما در نهایت می‌توانید با در نظر گرفتن نکات اولیه و حائز اهمیت برای خودتان، میز مورد نظر را انتخاب کنید که تناسب بسیار خوبی با محیط داشته باشد؛  به طوری که زمانی که میز ناهارخوری را در محیطی قرار می‌دهید هماهنگی برقرار شود و از طرف دیگر رفت‌و‌آمد افراد از کنار میز ناهارخوری به راحتی صورت گیرد و همچنین افراد بتوانند به راحتی پشت میز بنشیند و از پشت آن خارج شوند.  میزهای ناهارخوری باید تناسب خوبی با فرش‌ها داشته باشند و هنگام قرار گرفتن افراد  بر روی صندلی به طور کامل پای آن‌ها بر روی فرش قرار گیرد.  در آخر توجه داشته باشید که میز ناهارخوری خود را در فضای مناسب از محیط قرار دهید به طوری که اگر فضای محدودی دارید بهتر است میز ناهار‌خوری خود را در گوشه‌ای از سالن قرار دهید. امیدواریم با نکات کلی در رابطه با میزناهارخوری و ابعاد میزناهارخوری انتخاب بسیاری خوبی داشته باشید. برای رویت برخی مدل ها می توانید به آدرس https://moblomiz.com/Products/Dining-table/ مراجعه کنید

 

 

خلاصه

اولین گزینه ای که برای خرید میز ناهارخوری باید در نظر داشته باشیم ابعاد محیطی است که قرار است میز ناهارخوری در آن قرار بگیرد. دومین گزینه سبک میزناهارخوری است که باید با سبک منزل شما تطابق داشته باشد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 میزهای ناهار خوری سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 میزهای ناهارخوری میزهای ناهار ناهار خوری سانتی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: در شبانه روز گذشته در اسلام آباد موگویی بیش از ۲۴ وهفت دهم میلی متر، همچنین ۲۰ و پنج دهم میلی متر بارش باران در فریدونشهر، ۱۵ و ۵ دهم میلی متر در سمیرم، ۱۵ و چهار دهم میلی متر در پادنا، ۱۳.۲ دهم میلی متر در خوانسار، ۹.۴ دهم میلی متر در بویین میاندشت، ۸ میلی متر در داران، ۳ و هفت دهم میلی متر در گلپایگان، ۵ و چهار دهم میلی متر در میمه و ۲ و چهار دهم میلی متر در چادگان و بادرود به ثبت رسیده است.
مینا معتمدی با بیان اینکه در ایستگاه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان نیز یک دهم میلی متر باران باریده است، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر آن است که این سامانه امروز از استان خارج و بر این اساس آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با ورزش باد شدید تا به نسبت شدید در پیش خواهیم داشت.
وی پیش بینی کرد: از روز دوشنبه این هفته سامانه جدیدی به شکل افزایش ابر و بارش‌های رگباری بهاری از نیمه غربی استان تا روز چهارشنبه در استان فعال خواهد شد.
معتمدی با بیان اینکه دمای هوا در شبانه روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است، گفت: در این مدت خورو بیابانک با ۳۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و بویین میاندشت با ۲ درجه سانتی گراد خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • نحوه تعویض پکینگ برج خنک کننده
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری