Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:57:42 GMT

70 درصد از مردم یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۹۱۹

70 درصد از مردم یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند

به گزارش جماران به نقل از رویترز، بانک جهانی هشدار داد که نزدیک به 70 درصد از 30 میلیون نفر جمعیت یمن در معرض خطر گرسنگی قرار دارند. یمن از جمله کشورهایی در جهان است که بیشترین مشکلات را از ناامنی غذایی دارند.

بانک جهانی در گزارشی که در وبسایت خود منتشر کرد نوشت که جنگ کنونی در یمن از بیش از شش سال پیش تا کنون باعث شده است که 24.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیون نفر به کمک های غذایی نیازمند شوند و از این تعداد 12.3میلیون نفر کودک و 3.7 میلیون نفر در داخل آواره شده اند.

در این گزارش آمده است که جنگ باعث نابودی اقتصاد یمن شده است به طوری که تولید ناخالص ملی در این کشور از سال 2015 کاهش پیدا کند و بیش از 80 درصد از مجموع جمعیت این کشور زیر خط فقر بروند.

بانک جهانی اوایل ماه جولای اعلام کرد که ضرری که زیرساخت های یمن در نتیجه جنگ دیده اند نزدیک به 8میلیارد و 500میلیون دلار است. 

در گزارش بانک جهانی آمده است که حجم ضررها در 16 شهر اصلی یمن در نتیجه جنگ بین 6.9 میلیارد دلار تا 8.5 میلیارد دلار است.

سازمان های امداد رسانی بین المللی نیز هشدار دادند که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جنگ یمن بحران یمن سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی