Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: کارشناسان این سازمان با انجام ۲۲۰ فقره بازرسی از واحد‌های تولیدی این استان در بهار امسال ۱۲ فقره پروانه استاندارد را باطل کردند.

او تاکید کرد: تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده، توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت سازنده در بین تولید کنندگان محصولات داخلی از اهداف این بازرسی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با اشاره به جدیت کارشناسان استاندارد بر رعایت موازین استاندارد در بازرسی از واحد‌های تولیدی گفت: در صورت کوچکترین موردی که ایمنی و حقوق مصرف کننده را به خطر بیندازد، پروانه استاندارد واحد‌ها تعلیق و ابطال می‌شود.

رستمی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال در بازرسی‌ها ۱۵ فقره پروانه استاندارد صادر، ۳۴ فقره پروانه استاندارد تمدید و یک پروانه تعلیق شد.

او یادآور شد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحد‌ها و رعایت نکردن استاندارد‌های اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه‌هاست.

شهروندان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالا‌های تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه استاندارد کنترل کیفیت پروانه استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف