Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:39:13 GMT

۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های ثلاث باباجانی احداث شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۱۱۶

۵۵ آبشخور جدید در زیستگاه‌های ثلاث باباجانی احداث شد

«هیوا بهرامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت بیش از ۲۵ دهنه چشمه و آبشخور قدیمی نیز احیا و بازسازی شده است.

وی ضمن قدردانی از فعالان محیط زیستی منطقه تصریح کرد: اولویت اول احیا و بازسازی چشمه ها و آبشخورهای قدیمی است و چنانچه این چشمه ها خشک شده اند آبشخورهای جدید در نزدیکی همین آبشخور های قدیمی احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی تاکید کرد: آبشخورهای جدید از روستاها و مراکز تجمع انسانی دور باشد و در مسیر حرکت دامها نباشد چرا که استفاده مشترک حیات وحش و دامها از آبشخور خطر بروز بیماریهای مشترک را بالا می برد.

بهرامی تاکید کرد: برای ساخت آبشخورها از مواد طبیعی مانند سنگ، چوب و خاک استفاده شود و در صورت استفاده از مواد پلاستیکی پس از پایان فصل گرما نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

وی گفت: آدرس آبشخورهای احداثی در اختیار محیط زیست منطقه قرار دهند تا تمهیدات لازم برای پایش آنها صورت گیرد.

بهرامی اضافه کرد: شهرستان ثلاث باباجانی یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح استان کرمانشاه هم از نظر گیاهی و تنوع جانوری می باشد و گونه های شاخصی مانند کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای ،سنجاب ایرانی ، کفتار ، گرگ و سایر پستانداران در زیستگاههای این شهرستان وجود دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستاست که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی کرمانشاه حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی کرمانشاه سازمان حفاظت محیط زیست ثلاث باباجانی کرمانشاه حیات وحش ثلاث باباجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار ظهر چهارشنبه در دیدار صمیمی با اصناف و بازاریان شهرستان اظهار کرد: احداث این شهرک صنفی کارگاهی یکی از برنامه‌های پیش رو شهرداری در سال جاری است که با اتمام تهیه نقشه تفکیکی طرح، اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احداث این شهرک صنفی کارگاهی آن دسته از واحدهای صنفی که جنبه تولیدی دارند و نمی‌توانند در محیط‌های شهری به‌راحتی فعالیت کنند، و وجود آن‌ها به فضای شهر آسیب می‌رساند، به شهرک صنفی مورد نظر منتقل خواهند شد.

غفاری آثار با بیان اینکه به طور قطع احداث این شهرک صنفی زمینه مناسبی برای فعالیت اصناف مختلف در حوزه تولید در شهرستان رزن فراهم خواهد کرد در این امر مشارکت اصناف و واحدهای صنفی از نقش مؤثری برخوردار است، گفت: بر اساس استعلام‌های انجام شده بسیاری از تولیدکنندگان شهرستان آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

فرماندار رزن در ادامه احداث پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از نیازهای ضروری و از مهم‌ترین مطالبات مردم رزن بویژه قشر اصناف دانست و تصریح کرد: راه و شهرسازی و نیز شهرداری رزن این امر مهم را با جدیت پیگیر هستند ضمن اینکه مشارکت مردم نیز برای تحقق این مطالبه مردمی از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از کالاهای اساسی تنظیم بازار در حال توزیع در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: در توزیع این کالاهای اساسی تنظیم بازاری همواره سعی بر آن شده روستاهای محروم سطح شهرستان در اولویت باشند.

کد خبر 6094532

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه