Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:50:06 GMT

واگذاری ۶۴ سامانه خورشیدی به عشایر شمال خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۲۱۹

واگذاری ۶۴ سامانه خورشیدی به عشایر شمال خوزستان

علی خدری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تلاش کرده است تا شبکه برق را به دورترین و صعب العبور ترین نقاط روستایی استان برساند و در این راستا  سامانه های خورشیدی قابل حمل را با همکاری و هماهنگی اداره کل امور عشایر خوزستان در اختیار عشایر کوچرو قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تهیه این سامانه های خورشیدی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه خدمات شرکت توزیع  برق هزینه بر و ضربه پذیر هستند افزود: برای پایدار بودن و استاندارد بودن برق هر منطقه ، دائما باید از شبکه نگهداری کرده و آنرا توسعه داد.

 وی با اشاره به حرکت دنیا به سمت تولید انرژی های نو اظهار داشت: پنل های خورشیدی قابل حمل، بهترین ابتکار برای بهره بردن عشایر کوچرو از برق پاک است و در این راستا تلاش شده است با کمترین هزینه، عشایر از این نعمت بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)از سال ۱۳۹۴ تاکنون طرحی موسوم به خرید تضمینی ۲۰ساله نیروگاه های خورشیدی را با عاملیت شرکت های توزیع برق کشور اجرا کرده است.

سامانه های پنل خورشیدی می توانند انرژی خورشید را دریافت و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند. سامانه‌های فتوولتائیک معمولاً شامل یک پنل و ماژول های صفحات خورشیدی، اینورتر ، باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات می باشند.

برچسب‌ها مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی اندیمشک شوش شركت توزيع نيروی برق خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی اندیمشک مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی اندیمشک شوش شركت توزيع نيروی برق خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی