Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه العین امارات، چند روز پیش و زمانی که در رسانه‌ها اعلام شد که امانوئل مکرون و همسرش قصد دارند به قلعه بریگانسون (Fort de Brégançon) بروند، توجه رسانه‌های خارجی به این مکان جلب شد.

چند روز پیش رسانه‌های فرانسه از ورود امانوئل مکرون به این مکان زیبا خبر داده و اعلام کردند قرار است وی تحولات مرتبط با کرونا را از این اقامتگاه تابستانی اش دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«Fort de Brégançon» یک اقامتگاه تابستانی برای روسای جمهوری فرانسه در شهرستان ور (Var) در ناحیه «پروانس آلپ-کوت دازور» در جنوب کشور فرانسه است که از سال ۱۹۶۸ خلوتگاهی برای رؤسای جمهور فرانسه بوده است.

این مکان عبارت است از قلعه‌ای که تاریخ آن به زمان قرون وسطی می‌رسد و در ارتفاع ۳۵ متری (۱۱۵ فوتی) بالای سطح دریا در جزیره‌ای در ناحیه «Riviera» واقع شده است.

این منطقه با یک راهگذری کوچک به سرزمین اصلی در کمون «بورمس لم میموساس» در بخش VAR متصل می‌شود. این قلعه از زمان ریاست جمهوری شارل دوگل (متولد ۱۸۹۰ و درگذشت در تاریخ ۱۹۷۰) به عنوان اقامتگاه رؤسای جمهور در فرانسه انتخاب شد.

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه و همسرش سیسیلیا در آن زمان تنها یک بار از این اقامتگاه تابستانی استفاده کردند؛ همچنانکه فرانسوا اولاند و شریک زندگی اش نیز تنها یکبار از این مکان استفاده کردند و بعد از آنکه مشخص شد این مکانی، به راحتی برای عکاسان و خبرنگاران مکانی قابل دسترس است، از آن دیگر استفاده نکردند.

در سال ۲۰۱۳ اعلام شده بود که قرار است برای کاهش هزینه‌های دولت، این مکان، به اثری ملی تبدیل شده و در برابر عموم بازگشایی شود. هزینه نگهداری و کارکنان این اقامتگاه به ۲۰۰ هزار یورو در سال می‌رسد.

سال گذشته مکرون تعطیلات تابستانی خود را به سبب انفجار بندر بیروت که بیش از ۲۰۰ کشته برجای گذاشت، نیمه کار گذاشت و پس از دو روز به لبنان سفر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه مکرون اقامتگاه تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی